نسخه چاپی

سیا: شمار شبه‌نظامیان داعش به بیش از 30 هزار تن رسید

طبق ارزیابی‌های سازمان اطلاعات مركزی آمریكا موسوم به سیا، تعداد جنگجویان گروه تكفیری «داعش» سه برابر تخمین‌های قبلی است.

به گزارش نما به نقل از فارس، شبکه «سی ان ان» نوشت: ارزیابی «سیا» نشان می‌دهد که گروه تکفیری «داعش» بین 20 الی 31 هزار و 500 جنگجو در سراسر عراق و سوریه دارند.

یکی از سخنگویان سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا روز پنجشنبه این ارزیابی را به شبکه سی ان ان اطلاع داد و این در حالی است که تحلیلگران و مقامات آمریکایی پیشتر تخمین زده بودند که این گروه تروریستی حدود 10 هزار مبارز دارد که شامل آنهایی نیز می‌شود که از توسط داعش از زندانها آزاد شده‌اند و همچنین آنهایی را که در پیشروی‌های این گروه تروریستی در شهرهای عراق به این گروه پیوستند را نیز شامل می‌شود.

سخنگوی «سیا» اعلام کرد: تخمین‌های جدید نمایانگر افزایش تعداد اعضای داعش به واسطه جذب نیروی قوی این گروه از ماه ژوئن تاکنون می‌باشد. از ماه ژوئن، این گروه موفقیت‌هایی را در میدان نبرد به دست آورد و اعلام خلیفه کرد و فعالیت‌های خود را گسترش داد.

این خبر جدید در حالی منتشر شده است که «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا طرح خود برای نابودی و در نهایت تخریب داعش را اعلام کرد که این طرح شامل مجوز حملات هوایی آمریکا علیه این گروه تروریستی می‌شود.

یک منبع «سیا» به سی ان ان گفت، بیش از 15 هزار جنگجوی خارجی از جمله 2 هزار جنگجوی غربی به سوریه رفته‌اند و این مبارزان از بیش از 80 کشور هستند.

هنوز مشخص نیست که آیا این مبارزان، جنگجویان داعش هستند یا اینکه از اعضای گروههای مسلح می‌باشند که با دولت سوریه در مبارزه هستند.

۱۳۹۳/۶/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...