نسخه چاپی

روسیه ممكن است واردات اتومبیل از اروپا را ممنوع كند

مشاور رئیس‌ جمهوری روسیه اعلام كرد پاسخ مسكو به دور جدید تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه این كشور ممكن است محدودیت در واردات اتومبیل از اروپا و توقف صادرات برخی كالاهای صنعتی سبك به اروپا باشد.

به گزارش نما فارس به نقل از پایگاه خبری-اینترنتی «لنتا.رو» نوشت، «آندری بلاوسوف» مشاور رئیس‌جمهوری روسیه شب گذشته اعلام کرد که بسته دوم تحریم‌های روسیه در پاسخ به اقدامات محدود کننده کشورهای غربی ممکن است محدودیت واردات خودروهای ساخت کشورهای اروپایی و همچنین برخی دیگر از کالاهای صنعتی سبک را در بر بگیرد.

بدین ترتیب این مقام بلندپایه کرملین اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها در خصوص امکان ممنوعیت واردات اتومبیل از اروپا را تأیید کرد.

مشاور پوتین در خصوص پاسخ روسیه به تحریم‌های غرب علیه روسیه گفت: «ما دارای محصولات صنعتی هستیم که شرکای غربی ما، بخصوص کشورهای اروپایی به مراتب بیشتر از ما به آنها، به روسیه وابسته هستند. که از جمله آنها می‌توان به برخی صنایع سنگین و سبک کارخانه‌ای اشاره کرد که فقط در روسیه تولید شده و در سراسر جهان، بخصوص قاره اروپا بسیار کاربرد دارد.»

بلاوسوف در عین حال تاکید کرد که پاسخ روسیه به تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا باید به گونه‌‌ای باشد که به تولیدکنندگان داخلی در کشور آسیب وارد نکند.

وی همچنین ابزار امیدواری کرد که عقل سلیم در تصمیم گیری‌های مقامات اروپایی حاکم شود تا روسیه نیز مجبور نشود اقدامات محدود کننده برای پاسخگویی به تحریم‌ها در نظر بگیرد.

۱۳۹۳/۶/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...