نسخه چاپی

مبارك درباره حكم حبس ابد درخواست تجدیدنظر می‌دهد

عکس خبري -مبارک درباره حکم حبس ابد درخواست تجديدنظر مي‌دهد

وكیل حسنی مبارك از درخواست تجدید نظر موكل خود درباره حكم زندان ابد خبر داد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری فرانسه، وکیل حسنی مبارک رئیس جمهوری مخلوع مصر روز شنبه دقایقی پس از صدو حکم ابد برای موکل خود، اعلام کرد: مبارک در خصوص حکم حبس ابدی که علیه او صادر شده، درخواست تجدید نظر می کند.

حکم دادگاه درباره حسنی مبارک و دو پسرش و شش تن از معاونانش امروز - شنبه اعلام شد. براساس حکم دادگاه، حسنی مبارک و وزیر کشورش بر اساس حکم دادگاه به حبس ابد محکوم شده و پسران مبارک از اتهامات وارده تبرئه شدند.

دادگاه مصر ، روسای سابق سازمان امنیتی این کشور را نیز از اتهامات وارده تبرئه کرد.

دادگاه همچنین احمد محمد رمزی عبد الرشید، عدلی مصطفی عبد الرحمن فاید، حسن محمد عبد الرحمن یوسف، اسماعیل محمد عبد الجواد ، اسامه یوسف المراسی و عمر عبدالعزیز عفیفی را تبرئه کرد.
بنا به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، قاضی دادگاه حسنی مبارک در آغاز جلسه و پیش از قرائت حکم، از مردم مصر برای به ثمر رساندن انقلاب بیست و پنجم ژانویه سال 2011میلادی که به سرنگونی حسنی مبارک و رژیمش منجر شد قدردانی کرد.
رئیس دادگاه سپس به گزارشی از روند برگزاری دادگاه محاکمه حسنی مبارک و دو پسرش یعنی جمال و علاء مبارک و شش تن از معاونانش از جمله وزیر کشور حسنی مبارک اشاره کرد و گفت: دادگاه تلاش کرده است این دادگاه عادلانه برگزار شود .
رئیس دادگاه گفت: چهل و نه جلسه و حدود 250ساعت محاکمه برگزار شده است. وی این محاکمه را بسیار طاقت فرسا توصیف کرد و گفت: این پرونده بیش از 60 هزار صفحه دارد.

در همین حال پس از اعلام حکم مبارک ، خبرگزاری فرانسه در خبری فوری اعلام کرد پس از محکوم شدن حسنی مبارک رئیس جمهور سابق مصر ، درگیری هایی در خارج از ساختمان دادگاه رخ داد.

مصریها از اعلام حکم دادگاه حسنی مبارک که وی را به زندان ابد محکوم کرد به خشم آمده و در داخل و خارج دادگاه درگیر شدند.
ْآنها شعار می دهند "ملت خواهان پاکسازی دستگاه قضایی است".
شعار دیگر آنان این بود که "این حکم باطل است، این حکم باطل است".
آنان همچنین پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود "حکم خدا و ملت ،اعدام است ".
حاضران در دادگاه به حکم صادره در خصوص حسنی مبارک و دو پسرش و شش تن از معاونانش معترض هستند .

حسنی مبارک متهم به فساد مالی و کشتار مردم انقلابی کشورش در جریان انقلاب مصر است و تاکنون دادگاه وی با جنجال های زیادی همراه بوده است.
خانواده های شهدای قیام مردمی مصر خواهان صدور حکم اعدام وی هستند و بیان می کنند که تنها اعدام مبارک می تواند خون بهای کشتار وحشیانه فرزندان آنها باشد. این در حالی است که حامیان مبارک در بیانیه ای و با جمع آوری حدود 700 هزار امضا، خواستار عفو وی شده اند.

۱۳۹۱/۳/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...