نسخه چاپی

جرم نابخشودنی یك استاد آمریكایی!

عکس خبري -جرم نابخشودني يک استاد آمريکايي!

شماری از دانشجویان دانشگاه ایلینوی، كلاس های خود را برای شنیدن اولین سخنرانی علنی سلایطه پس از زمان لغو قرارداد وی در بخش مطالعات آمریكا و هند ترك كردند.

به گزارش نما به نقل از جام نیوز، یک استاد آمریکایی که به خاطر حمایت از مردم فلسطین در جنگ اخیر ارتش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، از کارش در دانشگاه ایلینوی محروم شد، درخواست کرد با توجه به اصل آزادی بیان و آموزش، به کار خود بازگردد.



دانشگاه ایلینوی هم در مقابل اعلام کرده است کرده است که تصمیم خود در اخراج "استیون سلایطه" به علت نوشتن مطالب در شبکه اجتماعی توییتر در حمایت از فلسطینی‌ها و خصومت با رژیم صهیونیستی، تغییر نخواهد داد.


اقدام دانشگاه ایلینوی برای لغو قرارداد خود با سلایطه در ماه اوت، درست دو هفته قبل از آغاز تدریس؛ بحث و جدل و اعتراضاتی را در این دانشگاه و سایر دانشگاهها درباره ازادی آموزش و سیاست ایجاد کرد.


سلایطه مطالب بسیاری را در توییتر در جریان جنگ علیه غزه منتشر کرد؛ وی در یکم اوت نوشت: "باید طرفداران اسرائیل را مجبور کرد تا تصاویر خندان کودکانی را که در غزه کشته شدند، ببینند."


شماری از دانشجویان دانشگاه ایلینوی، کلاس های خود را برای شنیدن اولین سخنرانی علنی سلایطه پس از زمان لغو قرارداد وی در بخش مطالعات آمریکا و هند ترک کردند.


وی در این سخنرانی از نوشته هایش در توییتر درباره غزه دفاع کرد. سلایطه دانشگاه ایلینوی را متهم کرد که زیر فشار برخی از حامیان مالی خود که از حمایت از ملت فلسطین خوششان نمی آید، برکنار شده است.


به گزارش العالم، روبین کالر مسؤول روابط عمومی دانشگاه از پاسخ به گفته سلایطه درخصوص وجود فشار سیاسی در این زمینه طفره رفت و تنها با ارسال بیانیه ای تاکید کرد که دانشگاه بر تصمیم خود درخصوص عدم به کارگیری سلایطه اصرار می ورزد.

۱۳۹۳/۶/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...