نسخه چاپی

نتیجه مذاكرات هسته ای تا آذرماه مشخص می شود

معاون وزیر امور خارجه با بیان اینكه مذاكراتی در سطح اشتون و ظریف و دیگر اعضای ۱+۵ وجود دارد و نیازی به بالا‌تر بردن سطح مذاكرات نیست، گفت: تلاش می‌كنیم تا قبل از ۴ آذر به نتیجه برسیم اما اگر به توافق نرسیم، راجع به آن تصمیم گیری خواهیم كرد.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، "مجید تخت‌روانچی" معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه در مراسم بزرگداشت پنجاهمین سالگرد تاسیس روابط دیپلماتیک میان ایران و مکزیک که صبح امروز در دفتر مطالعات بین المللی وزارت امور خارجه برگزار شد، درباره گزارش مغرضانه دبیرکل سازمان ملل متحد نسبت به ایران در جمع خبرنگاران گفت: برای اولین بار نیست با این گزارشات مغرضانه روبرو می‌شویم، البته ما بار‌ها اعلام کرده‌ایم که با سیاسی شدن موضوع حقوق بشر مخالفیم.

وی تصریح کرد: ما به اسلام اعتقاد داریم و به ارتقای حقوق بشر اهمیت زیادی قائل هستیم و با سیاسی شدن آن مخالفیم و این نوع نگاه از نظر ما کاملا مردود است.

معاون وزیر امور خارجه اظهار داشت: هر وقت که این گزارش به مجمع عمومی سازمان ملل رسد ما نظرات خود را اعلام می‌کنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در مذاکرات اخیر با اعضای ۱+۵ پیشرفتی به وجود آمده یا خیر، بیان داشت: در مذاکرات وین و ژنو درباره متن توافق مذاکره نشده، اما درباره اینکه بتوانیم آسان‌تر به تفاهم برسیم صحبت کردیم.

تخت‌روانچی ادامه داد: در دو دور اخیر مذاکرات نظر بر این نبود که دیدگاه‌هایمان نزدیک شود، چرا که هنوز اختلافات وجود دارد.

معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه تصریح کرد: از طرف ایران حسن نیت وجود دارد و تلاش می‌کنیم تا قبل از ۴ آذر به توافق برسیم، اما نه به هر قیمتی.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در نیویورک ملاقات‌هایی بین وزیر خارجه کشورمان با مقامات کشورهای دیگر صورت می‌گیرد یا خیر، اظهار داشت: طبیعتا ملاقات‌هایی بین وزرای خارجه کشور‌ها به سازمان ملل صورت می‌گیرد و اگر دکتر روحانی هم به نیویورک بیاید جلساتی با روسای جمهوری سایر کشور‌ها خواهند داشت.

عضو تیم هسته‌ای کشورمان افزود: مذاکراتی در سطح خانم اشتون و آقای ظریف و دیگر اعضای ۱+۵ وجود دارد و نیازی به بالا‌تر بردن سطح مذاکرات نیست.

تخت‌روانچی در پایان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برنامه‌ای برای تمدید مذاکرات وجود دارد یا خیر، خاطرشان کرد: زود است که در این باره صحبت کنیم اما تلاش می‌کنیم تا قبل از ۴ آذر به نتیجه برسیم اما اگر به توافق نرسیم، بعدا راجع به آن تصمیم گیری خواهیم کرد.

۱۳۹۳/۶/۲۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...