نسخه چاپی

حمله سایبری به ایران را اوباما صادر كرد

گویا حملات سایبری گسترده علیه دولت‌ها نیز مدلی از جنگ است و فرمان آن را شخص رئیس جمهور صادر می‌كند.


به گزارش نما ، نیویورک فاش ساخت از زمان جرج بوش این سوء ظن‌ّ وجود داشت که آیا فرمان حمله‌ سایبری علیه‌ ایران را او و پس از وی جانشینش اوباما صادر می‌کند؟ نیویورک تایمز فاش ساخت که حمله سایبری با ویروس Stuxnet علیه تأسیسات هسته‌ای، توصیه‌ی بوش به اوباما بوده است.

به گزارش نیویورک تایمز: هدف اصلی ویروس Stuxnet نابود ساختن سانتریفیوژهای اورانیوم در تأسیسات هسته‌ای ایران بوده است.

بنا بر همین گزارش: بلافاصله دو گزینه‌ی امریکا و اسرائیل برای انجام این عملیات در نظر گرفته شد و دولت امریکا مایل بود آن را به صورت غیر مستقیم انجام دهد. اما تحقیقات یک ساله و شواهد به دست آمده حاکی از آن است که شخص اوباما دستور این حمله سایبری را داده است.

بنا بر همین گزارش: گری سامور (Gary Samore ) مشاور اوباما در کنترل سلاح‌های هسته‌ای گفته است: وقتی در نشستی راجع به ایران خبر حمله‌ی سایبری به اوباما داده شد، او گفت: «این خبر که سانتریفیوژهای ایران دچال اختلال و مشکل شوند، مرا بسیار خوشخال می‌کند». وی افزود: پس از آن خبری بود که از قول وی در تمامی خبرگزاری‌ها مبنی بر «ایالات متحده و متحدانش به هر کار پیچیده‌ای علیه ایران دست می‌زنند».

نیویورک تایمز می‌افزاید: دیوید سانگر (David Sanger) کتابی در باره حملات دیجیتالی علیه ایران نوشته است. او برای تألیف این کتاب به مدت هجده ماه تحقیق کرده و با منابع موثق، امریکایی، اروپایی و اسرائیلی گفتگو کرده است. وی در کتاب خود نوشته است که جرج بوش در سال 2009 به جانشین خود اوباما گفت: «دو برنامه سری را در قلب خود مخفی نگه‌دار و ادامه بده: یکی عملیات‌های هواپیماهای بدون سرنشین در پاکستان و دیگری حملات سایبری و دیجیتالی علیه ایران.»

این گزارش می‌افزاید: دولت امریکا برای طراحی و فعال نمودن کرم استوکسنت «Stuxnet worm» که بعدها «بازی‌های المپیک» نام گرفت، همکاری گسترده‌ای با متخصصین کامپیوتری سازمان اطلاعاتی اسرائیل (موساد) داشته است.

بنا بر همین گزارش: اگر چه هدف از این حمله سایبری ایجاد تأخیری 18 تا 24 ماهه در فعالیت‌های هسته‌ای ایران بود، اما کارشناسان در حصول موفقیت در این پروژه تردید دارند.

۱۳۹۱/۳/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...