نسخه چاپی

"ابولا" به مالزی رسید

مقامات وزارت بهداشت مالزی پیش از این تاكید كرده بودند برای مقابله با ویروس كشنده ابولا آمادگی دارند و تمامی تجهیزات و امكانات به منظور مقابله با این ویروس را به كار می گیرد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، یک مرد آفریقایی در ایالت ˈساراواکˈ مالزی به دلیل احتمال ابتلا به ویروس ابولا قرنطینه شد.

'ذوالکیفلی جاناتان' رییس بخش بهداشت و درمان ایالت ساراواک مالزی روز دوشنبه ضمن تایید این خبر، گفت این تبعه آفریقا برای انجام آزمایش در قرنطینه به سر می برد و اکنون در مورد وضعیت وی نمی توان اظهارنظر کرد.

به نوشته تارنمای 'مالایی میل'، یک مالزیایی نیز هفته گذشته در پراک مالزی به دلیل احتمال ابتلا به ویروس ابولا بستری شد، اما آزمایشات انجام شده مشخص کرد که وی به این ویروس مبتلا نشده است.

مقامات وزارت بهداشت مالزی پیش از این تاکید کرده بودند برای مقابله با ویروس کشنده ابولا آمادگی دارند و تمامی تجهیزات و امکانات به منظور مقابله با این ویروس را بکار می گیرد.

وزارت بهداشت مالزی به تمامی مراکز درمانی و بهداشتی دستور داده بود موارد مشکوک را گزارش کنند و در بیمارستان های دولتی اتاق قرنطینه ویژه ایجاد کرد.

کشورهای جنوب شرق آسیا از اواسط مردادماه گذشته با گسترش ویروس ابولا در برخی مناطق جهان، مقابله با این ویروس مرگبار و تامین امنیت بهداشتی در مبادی ورودی این کشورها را افزایش دادند.

سازمان بهداشت جهانی نیز ابولا را خطری جهانی دانسته که ساکنان همه کره زمین را تهدید می کند.

فیلیپین همسایه مالزی نیز وجود ویروس ابولا را در سال های 1989 میلادی، 1990 و 1996 در یک مرکز صادرات میمون شناسایی کرد که بر اثر آن سه فیلیپینی به این ویروس آلوده شده بودند.

پژوهشگران اندونزی همسایه دیگر مالزی نیز سال 2012 میلادی شواهدی بر وجود ویروس ابولا در چند اورانگوتان در جزیره کالیمانتان یافتند.

ویروس ابولا یا ایبولا از کشنده ترین ویروس هایی است که باعث بیماری شدید در انسان و پستانداران می شود. ابولا به طور مرگباری در میان انسان ها و میمون ها در آفریقا شایع است.

این ویروس نخستین بار در سال 1976 میلادی که حدود 300 نفر را مبتلا کرد، شناخته شد. با شیوع آن از هر 10 نفر مبتلا به بیماری 9 نفر کشته شدند و در سال 1995 حدود 80 درصد از مبتلایان به این ویروس کشته شدند.

بیماری ابولا طی سال جاری میلادی جان بیش از دو هزار و400 نفر را در غرب آفریقا گرفته است.

محققان پیش بینی کرده اند شیوع ابولا برای 12 تا 18 ماه آینده ادامه خواهد داشت.

در حال حاضر هیچ درمان قطعی و واکسنی برای مقابله با این ویروس وجود ندارد. شرایط بیمار مبتلا به ابولا بسیار حاد است و به شرایط مراقبتی ویژه ای نیازمند است.

۱۳۹۳/۶/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...