نسخه چاپی

آمریكا از ایجاد ائتلاف علیه داعش چه می خواهد؟

رئیس كمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینكه هدف آمریكا از ایجاد ائتلاف علیه داعش تسلط بیشتر بر منطقه است،گفت: آمریكا با ایجاد این ائتلاف می‌خواهد افكار عمومی در منطقه و مجامع جهانی را مشغول و راهی برای تسلط بیشتر بر منطقه پیدا كند.

به گزارش نما، علاء‌الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به سخنان امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر این‌که ایشان تشکیل ائتلافی تحت عنوان مبارزه با داعش را پوچ، توخالی و جهت‌دار دانسته‌اند، گفت: این سخنان نشان‌دهنده عمق توجه معظم‌له به تحرکات و تحولات منطقه است که مثل همیشه چراغ راه تصمیمات را برای مسئولان دستگاه دیپلماسی کشور روشن کرده مسیر آینده را فراروی آن‌ها قرار می‌دهد.

وی با بیان این‌که این ائتلافی که آمریکا برای مبارزه با داعش تشکیل داده، هیچ هدفی جز درگیر کردن مردم و دولت‌های منطقه برای سرپوش گذاشتن به جنایات این گروهک تروریستی را دنبال نمی‌کند، افزود: به‌طور قطع این ائتلاف به بن‌بست می‌رسد زیرا مردم منطقه به عمق جنایات این گروهک تروریستی با حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی در سوریه، عراق و اردن پی برده‌اند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با تأکید بر این‌که به بن‌بست کشیده شدن این ائتلاف آمریکایی ارتباطی به دعوت جمهوری اسلامی ایران ندارد، تصریح کرد: به‌طور قطع ایران در ائتلافی که آمریکا با حمایت رژیم صهیونیستی به‌دنبال آن است، نه‌تنها حضور پیدا نخواهد کرد، بلکه از آن حمایت نیز نخواهد داشت.

بروجردی همچنین با بیان این‌که یکی از اهداف آمریکایی‌ها در ایجاد این ائتلاف و دور هم جمع کردن کشورهای منطقه علیه گروهک تروریستی داعش، بازی سیاسی و سرگرم کردن مردم و مقامات این کشورهاست، افزود: اگر بخواهیم به عمق صداقت آمریکا در مبارزه علیه داعش و دیگر گروهک‌های تروریستی در منطقه که اوضاع را به آشوب کشانده و متشنج کرده‌اند، نگاهی بیندازیم، باید ارزیابی دقیقی از کارنامه این کشور در سوریه، عراق و اردن داشته باشیم.

وی در همین زمینه ادامه داد: آمریکایی‌ها با مسلح کردن گروهک تروریستی داعش در سوریه اوضاع منطقه را به آشوب کشاندند و خون زنان، کودکان و مردم بی‌گناه این کشور را پایمال کرده با دخالت در امور داخلی سوریه، قصد براندازی حکومت این کشور از طریق مسلح کردن داعش را داشتند که پس از شکست آن‌‌ها در سوریه، مشابه همین اقدامات را در عراق نیز انجام دادند که باز هم با مقاومت مردم و ارتش این کشور شکست خوردند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه با بیان این‌که آمریکا هیچ نقشی در جلوگیری از اقدامات تروریستی داعش در عراق نداشت، گفت: براساس شواهد موجود، محور مقاومت و ایستادگی ارتش و مردم عراق یکی از مهم‌ترین عوامل در پیش‌روی این گروهک تروریستی در نقاط مختلف این کشور است.

بروجردی یکی از اهداف آمریکا در ایجاد ائتلاف علیه داعش را جبران شکست‌های پی‌درپی این کشور در عراق، سوریه و در منطقه دانست و تأکید کرد: این کشور قصد دارد با ایجاد این ائتلاف نه‌تنها انتقام شکست‌های پی‌درپی‌اش در عراق و سوریه را بگیرد، بلکه می‌خواهد تا حدودی اعتماد مردم و دولت‌های منطقه را نیز جلب کند، اما باید بداند که مردم هوشیار منطقه هیچ اعتمادی به آمریکا و سیاست‌هایش ندارند.

وی با بیان این‌که یکی دیگر از اهداف آمریکا از ایجاد این ائتلاف، تقویت و حفظ رژیم صهیونیستی است، گفت: آمریکا با ایجاد این ائتلاف می‌خواهد افکار عمومی در منطقه و مجامع جهانی را مشغول و راهی برای تسلط بیشتر بر منطقه پیدا کند اما باید بداند که دوران زورگویی و تسلط پایان یافته و ملت‌ها بیدار شده‌اند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان با بیان این‌که این‌گونه اقدامات داعش به‌نوعی عبور از خطوط قرمز آمریکا و کشورهای اروپایی محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: با این وجود آمریکا به‌دنبال حذف داعش نیست، بلکه هدف آن از مقابله با داعش در واقع مدیریت و کنترل آن است که تصور نمی‌کنم با شرایط موجود منطقه بتواند توفیقی به دست آورد.

۱۳۹۳/۶/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...