نسخه چاپی

روز جهانی صرع تصویب شد

روز جهانی صرع از سوی سازمان جهانی صرع ( IBE ) و انجمن جهانی پیشگیری از صرع ( ILAE ) تصویب شد.طبق آمارهای سازمان جهانی یك تا دو درصد افراد جامعه مبتلا به بیماری صرع هستند، بیماری صرع چیزی بیش از تشنج است.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، فاطمه عباسی، کارشناس مسئول روابط عمومی انجمن صرع ایران اظهار داشت: واحد روابط عمومی انجمن صرع ایران روز چهارشنبه نوزدهم شهریور از سازمان جهانی صرع ( IBE ) و انجمن جهانی پیشگیری از صرع ( ILAE )، یک پست الکترونیکی با موضوع تصویب تاریخ روز جهانی صرع، دریافت کرد.

وی در مورد هدف تصویب روز جهانی صرع عنوان کرد: به گزارش دو سازمان فوق روز جهانی صرع، گامی بزرگ در جهت ارتقاء آگاهی برای صرع در هر نقطه از جهان خواهد بود و همچنین، ضرورت افزایش تحقیقات در زمینۀ صرع را نیز برجسته خواهد کرد.

عباسی افزود: ابتکار مشترک این دو مرکز جهانی معرفی یک رویداد مهم و معروف در دنیا یعنی تصویب نخستین روز بین المللی صرع در روز دوشنبه نهم فوریه سال ۲۰۱۵ برابر با بیستم بهمن ماه، در بین ۱۳۸ کشور نمایندۀ خود است که به دنبال آن، تاریخ رسمی روز بین المللی صرع، دومین دوشنبه فوریه هر سال خواهد بود.

وی اضافه کرد: رؤسای این دو سازمان فوق که اعلام روز جهانی صرع را با ارسال ویدیوی چالش سطل آب یخ اعلام کردند، در این چالش صرع را به عنوان یکی از درمان پذیرترین اختلالات مغز و اعصاب معرفی کردند که متأسفانه یک سوم بیماران مبتلا به صرع نسبت به درمان‌های دارویی مقاوم هستند. همچنین، طبق آمارهای سازمان جهانی یک تا دو درصد افراد جامعه مبتلا به این بیماری هستند که معمولاً از نظر درآمدی از سطح درآمد پایینی برخوردار بوده و توانایی پرداخت هزینۀ داروهای گران قیمت و مؤثر را ندارند. صرع چیزی بیش از تشنج است. افراد مبتلا به صرع از تبعیض‌های ناروا و دیدگاه‌های منفی جامعه بیش از خود بیماری رنج می‌برند.

وی تصریح کرد: این دو مرکز مدتی پیش با اعلام چند تاریخ پیشنهادی برای تصویب روز جهانی صرع به کشورهای عضو خود از جمله ایران، تصمیم داشتند بر اساس نظر سنجی و با دریافت اکثریت آراء، روز جهانی صرع را به تصویب برسانند که انجمن صرع ایران نیز با تاریخ تصویب شده موافق بود.

به گزارش این دو مرکز معتبر جهانی، این روز، هم در مناسبت‌های اداری آنها و هم سازمان بهداشت جهانی، و نیز در مناسبت‌های مشورتی IBE در شورای اقتصادی – اجتماعی بریتانیا، معتبرترین مراسم صرع در جهان خواهد بود.

اعضای IBE با توجه به تعدد مناطق، براساس دسته بندی سازمان بهداشت جهانی، به هفت منطقۀ محلی شامل آفریقا – خاورمیانه – اروپا – آمریکای لاتین – آمریکای شمالی – جنوب آسیا و اقیانوسیه تقسیم شده اند. در حال حاضر IBE در ۱۰۴ کشور جهان، ۱۳۵ عضو؛ و ILAE در ۱۲۷ کشور، ۱۱۵ شعبه دارد.

۱۳۹۳/۶/۲۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...