نسخه چاپی

جایگزین روغن پالم در لبنیات

در حالی كه صنایع شیر براساس تفاهم‌های صورت گرفته از ابتدای پاییز روغن پالم و هر گونه چربی گیاهی را از تولیدات صنعتی خود حذف می‌كنند، از چربی حیوانی و چربی طبیعی موجود در شیر گاو به جای آن استفاده خواهند كرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، پس از افشاگری وزیر بهداشت و ماجرای روغن پالم در شیر و لبنیات، ابهامات بسیاری در اذهان عمومی شکل گرفت که باعث کاهش خرید محصولات لبنی پرچرب شد.

اما پس از آن صنایع لبنی طی توافقاتی که با سازمان استاندارد، سازمان غذا و دارو و دیگر دستگاه‌های نظارتی داشتند، متعهد شدند از پایان شهریور ماه روغن پالم را از همه تولیدات لبنی خود حتی آن دسته از محصولاتی که پیش از این برای استفاده از روغن پالم مجوز داشتند حذف کنند.



به گفته رضا باکری، دبیر انجمن صنفی صنایع لبنی پس از این تفاهم نامه مکاتبات بسیاری با کارخانه‌های لبنی سراسر کشور صورت گرفته و مقرر شده روغن پالم از همه محصولات لبنی حذف شوند.



وی افزود: از این تاریخ به بعد در تولیدات لبنی به جای استفاده از روغن پالم از چربی طبیعی موجود شیر و چربی حیوانی استفاده می‌شود.



استفاده از چربی حیوانی و چربی طبیعی موجود در شیر به این صورت است که به عنوان مثال برای تولید شیر یا ماست پرچرب از خامه با 40 درصد چربی البته با اندازه و دوزهای مشخص استفاده می‌شود.

۱۳۹۳/۶/۲۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...