نسخه چاپی

ورود بدون آزمون 3700 نفر به دوره دكترا

یك عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاكید می‌كند كه هر ۳۷۰۰ نفر ذكر شده در پرونده بورسیه‌های غیرقانونی بدون طی آزمون وارد مرحله دكترا شده بودند.

به گزارش نما به نقل از ایلنا: یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید می‌کند که هر ۳۷۰۰ نفر ذکر شده در پرونده بورسیه‌های غیرقانونی بدون طی آزمون وارد مرحله دکترا شده بودند.

حجت الله درویش‌پور نماینده ایذه و باغملک در ارتباط با آخرین بررسی‌ها در مورد وضعیت بورسیه‌های غیر قانونی و همچنین تخلفات مالی اداری وزارت علوم در سال‌های گذشته گفت: مسلما اگر تخلفاتی در این وزارتخانه به وقوع پیوسته است باید مورد پیگیری قرار بگیرد. استنباط ما این است که وضعیت بورسیه‌ها باید از سوی وزارت علوم پیگیری شود. در مورد تخلفات مالی هم باید حساب و کتاب صورت بگیرد و گزارش تخلفات ارائه شود.

وی با اشاره به آمار و اخبار متناقض ارائه شده در مورد بورسیه‌های غیرقانونی از سوی مراجع متعدد نیز گفت: آنچه که مشخص است این است که از ۳۷۰۰ مورد بورسیه مورد اشاره قرار گرفته همگی این ۳۷۰۰ نفر بدون آزمون دادن وارد مرحله دکترا شده بودند. از سوی دیگر بسیاری از این افراد علاوه بر طی نکردن مرحله آزمون بر اساس ضوابط و دستورالعمل‌هایی که وزارت علوم وقت اعلام کرده بوده نیز پذیرفته نشده‌اند.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه آمار‌ها متفاوت است، خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس بررسی دقیقی در مورد میزان بورسیه‌های غیرقانونی انجام ندادند اما تخلفات در حوزه وزارت علوم گذشته به ویژه موضوع بورسیه‌ها ریز و درشت است.

درویش‌پور یادآور شد: ممکن است برخی از این ۳۷۰۰نفر در یک حوزه تخلف ریز و در یک حوزه دیگر تخلف درشت داشته باشند اما آنچه که مشخص است این است که باید مجموعه این تخلفات مورد بررسی قرار بگیرد و وضعیت و نتایج آن روشن شود.

۱۳۹۳/۶/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...