نسخه چاپی

كشته و زخمی شدن 6نظامی در افغانستان

انفجار 10 تانكر سوخت ناتو در شرق، كشته و زخمی شدن 6 نظامی خارجی، مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید 10 روز پس از اعلام نتایج انتخابات و كشته شدن 30 شبه‎نظامی طالبان بخشی از مهم‌ترین اخبار 24 ساعته افغانستان را تشكیل می‎دهد.

به گزارش نما، «ادریس مومن»، سخنگوی تیپ 301 مرزی افغانستان در گفت‎وگو با رسانه‎ها اظهار داشت: در نتیجه یک حمله انتحاری در پارکینگ خودروی‎های حامل مواد سوختی در منطقه «تورخم» ولایت «ننگرهار» 10 تانکر مواد نفتی که مربوط نظامیان خارجی بود، طعمه حریق شد.

به گفته مومن، در این رویداد 2 راننده این تانکر‌‎ها نیز زخمی شدند و در این رابطه 2 تبعه پاکستانی نیز دستگیر شده است.

ننگرهار در شرق افغانستان از جمله ولایت‎های است که طالبان در آن حضور گسترده دارند و هر از گاهی کاروان نظامیان خارجی را که از منطقه تورخم وارد افغانستان می‎شود، مورد حمله قرار می‎دهند.

** کشته و زخمی شدن 6 نظامی خارجی

دفتر مطبوعاتی فرمانده پلیس ولایت کابل با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد: بر اثر یک حمله انتحاری به کاروان نظامیان خارجی در جاده‎ای منتهی به فرودگاه کابل 3 نظامی خارجی کشته و 13 غیرنظامی زخمی شدند.

در این اطلاعیه‎ آمده است: در این رویداد 17 خودروی غیرنظامیان نیز تخریب شده است.

در همین حال، در نتیجه تیراندازی یک سرباز ارتش افغان در ولایت هرات یک نظامی خارجی کشته و 2 نفر دیگر زخمی شده است.

طالبان با انتشار اطلاعیه‎ای حمله به نظامیان خارجی در کابل را به عهده گرفتند.

** تحلیف رئیس جمهور جدید 10 روز پس از اعلام نتایج انتخابات

«ضراراحمد عثمانی» وزیر خارجه افغانستان اعلام کرد: قرار است مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید این کشور 10 روز پس از اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود.

عثمانی افزود: مراسم تحلیف در صورت برگزار خواهد شد که دولت افغانستان مراسم تحلیف را برگزار کرده و مهمانان خارجی را نیز دعوت کند.

به گفته وی، اگر دولت افغانستان مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید را بدون تشریفات برگزار کند، در این صورت 2 روز پس از اعلام نتایج نهایی انتخابات این مراسم برگزار خواهد شد.

وزیر امور خارجه افغانستان در این خصوص بیشتر اظهار نظر نکرد و مشخص نکرد که آیا دولت افغانستان مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید این کشور را با حضور نمایندگان کشورهای خارجی برگزار می‌کند یا خیر.

** کشته شدن 30 شبه‎نظامی طالبان در افغانستان

دفتر مطبوعاتی وزارت کشور افغانستان با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد: در نتیجه عملیات نیروهای امنیتی افغان در ولایت‎های «پکتیا»،‌ »قندهار»، «زابل»،‌ »لغمان»، «لوگر»، «پکتیکا» و «هلمند» در 24 ساعت گذشته 15 شبه‎نظامی طالبان کشته، 3 نفر زخمی و 2 نفر دیگر دستگیر شدند.

از سوی دیگر دفتر مطبوعاتی والی «میدان وردک» نیز با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد: بر اثر درگیری بین نیروهای امنیتی افغان و شبه‎نظامی طالبان در منطقه «نرخ» این ولایت 15 شبه‎نظامی طالبان کشته شدند.

گفته می‎شود که در این درگیری‎ها 11 حلقه مین و تعدادی زیاد جنگ افزار سبک و سنگین نیز به دست نیروهای امنیتی افغان افتاده است.

** کشته و زخمی شدن 11 پلیس در غرب افغانستان

«شیرآقا الکوزی» فرمانده پلیس منطقه «اوبه» ولایت «هرات» در غرب افغانستان گفت: در نتیجه حمله طالبان به کاروان پلیس افغان در این منطقه 6 پلیس کشته و 5 نفر دیگر آنان زخمی شدند.

به گفته الکوزی، این رویداد زمانی صورت گرفت که تعدادی از پلیس برای تامین امنیت منطقه اوبه به مرکز این منطقه در حرکت بودند که با کمین طالبان برخورد کردند.
منبع: فارس

۱۳۹۳/۶/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...