نسخه چاپی

مردم "كاهش" تورم را باور نمی‌كنند

رئیس سابق دانشكده اقتصاد علامه: مردم كاهش تورم را باور نمی‌كنند / رضا مقدس افزود: وقتی بانك مركزی اعلام می‌كند نرخ تورم كاهش پیدا كرده است، به مفهوم این نیست كه سطح عمومی قیمت‌ها كم شده، بلكه بدین معنی است كه نرخ رشد سطح عمومی قیمت‌ها روند نزولی پیدا كرده است

به گزارش نما، رئیس سابق دانشکده اقتصاد علامه در پاسخ به این سوال که با توجه به کاهش تورم در یکسال اخیر چرا روند نزولی نرخ تورم در جامعه ملموس نیست گفت : وقتی بانک مرکزی اعلام میکند نرخ تورم کاهش پیدا کرده است، به مفهوم این نیست که سطح عمومی قیمتها کم شده، بلکه بدین معنی است که نرخ رشد سطح عمومی قیمت‌ها روند نزولی پیدا کرده است.

دکتر رضا مقدس با بیان اینکه، درست است تورم از 45 درصد به حدود 30 درصد رسیده اما این کاهش به معنی ارزان شدن کالاها نیست توضیح داد: با کاهش تورم کالایی ارزان نشده بلکه سرعت گران شدنش کند شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ما افزایش قیمت داریم، منتهی این افزایش قیمت در گذشته با سرعت مثلاً 100 کیلومتر به سمت گرانی پیش میرفت، اما هم اکنون سرعت 50 کیلومتر را در پیش گرفته، بنابراین میتوان اذعان کرد سرعت افزایش قیمتها مانند گذشته نیست و کاهش پیدا کرده است. عضو هیات علمی دانشگاه علامه در ادامه با بیان اینکه هم اکنون در جامعه شاهد گرانی هستیم گفت: مردم چون میبینند که هم اکنون کالاها همچنان گرانند بنابراین میگویند تورم کاهش پیدا نکرده است. وی معتقد است مردم حق دارند که کاهش نرخ تورم را باور نکنند چرا که آن چه آنها در فضای کلی جامعه می بینند گرانی کالاها و خدمات است.

۱۳۹۳/۶/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...