نسخه چاپی

دخالت آمریكا در سوریه قانونی شد

مجلس نمایندگان آمریكا طرح دولت آن كشور برای تجهیز و آموزش شورشیان سوری به بهانه مقابله با داعش را پذیرفت.

به گزارش نما، در میان قانونگذاران آمریکایی در مجلس نمایندگان که اکثریت در آن با جمهوری‌خواهان است، ۲۷۲ نماینده به طرح دولت آن کشور برای تجهیز و آموزش شورشیان سوری "آری" گفتند و ۱۵۶ نماینده نیز با آن مخالفت کردند.



این در حالی است که پیش از این، گزارش های متعددی از آموزش و تجهیز شورشیان سوری توسط نظامیان آمریکایی منتشر شده است.



مذاکره پیش از رای‌گیری برای این طرح ساعت‌ها به درازا کشید.



وال‌استریت‌جورنال می‌نویسد طی مذاکرات شش ساعته برای رای‌گیری در مورد این طرح، گروهی مخالف آن بودند، چرا که آن را به معنی آغاز دوباره عملیات نظامی آمریکا در منطقه‌ای که آن را ترک کرده‌ است، می‌بینند.



گروهی دیگر نیز نگران هستند که سلاح و تجهیزاتی که در اختیار شورشیان سوری قرار می‌گیرد، ممکن است به دست گروه‌هایی که نباید، بیافتد و همین خود تنش‌ها در خاورمیانه را افزایش دهد.



از سوی دیگر گروهی از جمهوری‌خواهان نیز معتقد هستند که راهکار دولت آمریکا علیه افراطیون تا جایی که لازم است، پیش نمی‌رود.



باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا، از قانون‌گذاران خواسته بود تا به طرح رای مثبت بدهند. او البته با انجام عملیات زمینی نیروهای آمریکایی در منطقه مخالفت کرده است. این موضوعی‌ است که بسیاری از نمایندگان آمریکا در هر دو مجلس آن کشور نگرانی خود را در مورد آن بیان کرده‌اند.



مخالفت مجدد باراک اوباما، یک روز پس از گفته‌های ژنرال مارتین دمپسی، فرمانده ستاد مشترک ارتش آمریکا، مطرح شد که از احتمال ارائه پیشنهاد اعزام نیرو به منطقه گفته بود. در اصلاحیه مجلس نمایندگان نیز برای اعزام نیروهای جنگی به سوریه مجوزی صادر نشده است.

۱۳۹۳/۶/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...