نسخه چاپی

تیتر یك ارگان موتلفه برای ائتلاف بزرگ

عکس خبري -تيتر يك ارگان موتلفه براي ائتلاف بزرگ

هفته نامه حزب موتلفه اسلامی تیتر اول خود را به احتمال شكل گیری یك ائتلاف بزرگ میان اصولگرایان و گروه های بیرون مانده از فهرست اصلی اختصاص داد.

هفته نامه حزب موتلفه اسلامي تيتر اول خود را به احتمال شكل گيري يك ائتلاف بزرگ ميان اصولگرايان و گروه هاي بيرون مانده از فهرست اصلي اختصاص داد و نوشت: در صورت عملي شدن پيشنهاد دو عضو كميته داوري جبهه متحد اصولگرايان، صفوف وحدت اصولگرايان فشرده تر مي شود.
به گزارش نمانيوز اين هفته نامه با اشاره به آنكه در نخستين انتخابات مجلس شوراي اسلامي، يكي از نگراني هاي عمده وفاداران اصيل به انقلاب و پيروان خط امام، تشتت و افتراق فهرست ميان تشكلهاي اين جريان بود، يادآور شد: اين اتفاق كه ناشي از پس لرزه هاي انتخابات رياست جمهوري بود كه مدتي قبل از آن برگزار و طيف موسوم به "جريان اسلامي" داراي چندين گرايش شده بود. سرانجام با ابتكار شهيد دكتر بهشتي حزب جمهوری اسلامی و جامعه روحانیت مبارز بعد از رایزنی‌های فراوان بر سر ارائه فهرست مشترک با هم به توافق رسیده و ائتلاف خود را با عنوان "ائتلاف بزرگ" اعلام کردند که این ائتلاف در مجلس دارای اکثریتی قابل توجه شد.
ارگان موتلفه افزوده است: در این ائتلاف افزون‌بر گروه‌های هم‌سو با دو تشکل یادشده، گروه‌هایی نظیر "سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی"، "سازمان فجر اسلام"، "نهضت زنان مسلمان"، "اتحادیه انجمن‌های اسلامی" و "بنیاد الهادی" نیز شرکت کردند. براي اين ائتلاف كه تنها سه روز قبل از انتخابات حاصل شد و تا پيش از آن هر يك فهرست خود را تبليغ مي كرد؛ در تفاهمنامه هريك به عدول از تعدادي از نامزدهاي خود رضايت داد تا سرانجام فهرست مشتركي در تهران حاصل گرديد و توانست از راه يافتن افرادي همچون مسعود رجوي كه سرليست سازمان مجاهدين خلق بود و تا آن روز چهره خود را آشكار نكرده بود جلوگيري نمايد.
اين هفته نامه با اشاره به مصاحبه خود با حجت الاسلام و المسلمين ابوترابي و حبيب الله عسگراولادي دو تن از چهره هاي شاخص اصولگرايان كه عضو كميته داوري نيز مي باشند؛ تكرار آن راهكار را براي فشرده تر كردن صفوف اصولگرايان مورد توجه قرار داده است.
عسگراولادي كه به تعبير دبيركل موتلفه "نفر اول" اين حزب است در مصاحبه تصريح كرده است: بنده معتقدم تا دو روز مانده به انتخابات هم فرصت براي همگرايي بيشتر هست و نا اميد نيستيم. من از تمامي كساني كه در تشخيص وظيفه خود موفق عمل كردند و به تبعيت از دو تشكيلات روحاني و حجت آور ما به جبهه متحد اصولگرايي پيوستند به سهم خود تشكر دارم و نسبت به عملكرد وحدت شكنان منتقد هستم. اما با توجه به نظر جامعتين كه حمايت خود را منحصر به فهرست جبهه متحد اصولگرايان كردند و تصريح كردند كه ما در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی فقط از این فهرست حمایت می‌کنیم؛ و با توجه به سخنان آيت الله مهدوي كني در حاشيه مراسم بزرگداشت شهيد محلاتي كه از تداوم اميد ايشان به پيوستن ديگر اصولگرايان باقيمانده به جمع اصولگرايان وحدت كرده خبر مي داد، اميد به تشكيل يك ائتلاف بزرگتر ميان اصولگرايان بيشتر مي شود.

۱۳۹۰/۱۲/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...