تشدید درگیری بین داعش و كُردها در كوبانی

كمیته های دفاع مردمی كُرد در شهر عین العرب (كوبانی) استان حلب سوریه همچنان در چند محور با گروه تروریستی و تكفیری داعش مقابله می كنند.

به گزارش نما به نقل از العالم، "کمیته های دفاع مردمی کُرد" توانستند حملات داعش به شرق، غرب و جنوب عین العرب را دفع و چند خودروی این گروه تروریستی را منهدم کنند. تعدادی از اعضای داعش نیز به دست شبه نظامیان کرد به هلاکت رسیده اند.

داعش از بامداد امروز، شهر عین العرب را با گلوله های خمپاره زیر آتش گرفته است.

منبعی در شهر عین العرب اعلام کرد: 90 درصد ساکنین شهر عین العرب این شهر را ترک کرده اند اما صدها جوان کُرد با سلاح های سبک همچنان به دفاع از شهر می پردازد و هزاران عضو داعش شهر مذکور را به آماج حملات خود تبدیل کرده اند.

درهمین حال، شبکه اسکای نیوز گزارش داد که جنگنده های ارتش ترکیه برای اولین بار بر فراز شهر مرزی عین العرب به پرواز درآمده اند.

خبرهای ضد و نقیضی هم درباره ورود داعش به بخشی از شهر عین العرب منتشر شده است. درحالی که شبکه "سی ان ان" آمریکا گفت داعش وارد شهر عین العرب شده و مناطقی را در جنوب غرب این شهر تصرف کرده است، رسانه های عربی گفتند که داعش ورودی اصلی عین العرب را تصرف کرده و درگیری ها در اطراف این شهر بین داعش و کمیته های دفاع مردمی کُرد همچنان ادامه دارد.

احمد داود اوغلو نخست وزیری ترکیه امروز جمعه اعلام کرد که دولت این کشور همه توان خود را برای جلوگیری از سقوط عین العرب به کار خواهد گرفت.

۱۳۹۳/۷/۱۱

اخبار مرتبط