آمریكا ؛‌ چهل هزار خودكشی در سال

در هر سیزده دقیقه یك مورد خودكشی در آمریكا صورت می گیرد.

به گزارش نما ، واحد مرکزی خبر به نقل از روزنامه یو اس ای تودی نوشت: آمار خودکشی در آمریکا همچنان روند صعودی دارد و جان باختن تقریبا چهل هزار آمریکایی در سال، خودکشی را به دهمین علت اصلی مرگ در کشور و دومین علت مرگ در سنین پانزده تا سی و چهار سال تبدیل کرده است.

طبق آمار رسمی، این احتمال که آمریکایی ها خودشان را بکشند بیش از احتمال کشتن دیگران است.

هزینه های ناشی از هر مورد خودکشی به لحاظ مخارج درمانی و زیانهای کاری به حدود یک میلیون دلار بالغ می شود و به طور متوسط به ده نفر دیگر شوک روحی وارد می شود.

با اینحال تلاشهای ملی برای ریشه کنی موج رو به گسترش خودکشی که نود درصد آن در میان آمریکاییان مبتلا به بیماریهای روانی روی می دهد، به شدت نابسامان است.

یک سری گزارشهای منتشر شده در یو اس ای تودی در سال کنونی درباره زیان انسانی ناشی از بی توجهی به درمان ده میلیون آمریکایی مبتلا به بیماریهای روانی نشان دهنده تمایل فزاینده به مردن در میان این گروه از شهروندان آمریکایی است که بسیاری از کهنه سربازان جنگهای عراق و افغانستان را در بر می گیرند.

میزان خودکشی در ارتش آمریکا از سال دو هزار و چهار تا دو هزار و دوازده حدود سه برابر افزایش داشت.

به گفته کارشناسان، به نظر می رسد آمریکا با آمار تکان دهنده تلفات خودکشی تقریبا کنار می آید و نظام مراقبتهای درمانی آمریکا هنوز نمی داند چگونه باید روند خودکشی را کنترل کرد. یک علت اصلی این مشکل این است که عموم مردم و نیز دولت فدرال هرگز برای پیدا کردن پاسخ برای سئوالات جدی در این زمینه جدیت نداشته اند،‌ ازجمله اینکه آیا خودکشی یک مشکل درمانی عمومی است، آیا امکان جلوگیری از آن در مقیاس وسیع وجود دارد، آیا افکار و اقدامات مرتبط با خودکشی یک ناهنجاری است یا نشانه ای از ناهنجاریهای دیگر. کارشناسان فقدان رویکرد هماهنگ در قبال این مشکل را علت تبدیل شدن خودکشی به یک بحران درمانی در آمریکا می دانند.

۱۳۹۳/۷/۱۸

اخبار مرتبط