آیت‌الله شبیری زنجانی: همه باید به دور از افراط و تفریط رفتار كنند

یكی از مراجع تقلید با تاكید بر لزوم رعایت اعتدال در انجام كارها و رفتار گفت: همه باید به دور از افراط و تفریط رفتار كنند.

به گزارش نما، به نقل از دفتر مشاور وزیر کشور در امور روحانیت و ائمه جمعه و جماعات، آیت‌الله سید موسی شبیری زنجانی در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین داود نمازی با تشکر از گزارش ارائه شده توسط مشاور وزیر کشور در امور روحانیت و ائمه جمعه و جماعات و نیز ابلاغ سلام به وزیر کشور اظهار کرد: مذهب رسمی طبق قانون اساسی کشور، شیعه اثنی عشری است، بنابراین مسئولان کشور باید به تمام لوازم آن ملزم باشند.

این مرجع تقلید ارتباط با بزرگان حوزه و پیگیری نظرات ایشان را کاری سودمند و در راستای تقویت نظام دانست.

آیت‌الله شبیری زنجانی در بخش دیگری از سخنان خود درباره شعار اعتدال اظهار کرد: شعار اعتدال برخاسته از متن دین است و تندروی شاید در کوتاه‌مدت نفع داشته باشد ولی در طولانی مدت تاثیری ندارد.

وی تاکید کرد: همه باید در کارهای اجرایی و برخورد با دیگران به دور از افراط و تفریط رفتار کنند و همگان قطعا به این نکته توجه دارند که اعتدال به معنای کوتاه آمدن از اصول نیست.

آیت‌الله شبیری زنجانی در پایان با اشاره به بخشی از فعالیت‌هایی که در کشور انجام شده و نیز کارهایی که اجرای آنها ضروری به نظر می‌رسد، برای موفقیت وزیر کشور دعا کرد.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین داود نمازی مشاور وزیر کشور در امور روحانیت و ائمه جمعه و جماعات ضمن ابلاغ سلام دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور به آیت‌الله شبیری زنجانی، گزارشی از فعالیت‌های چند ماهه خود ارائه کرد و هدف از راه‌اندازی دفتر امور روحانیت در قم را برقراری تعامل و ارتباط دوسویه بین وزارت کشور و بزرگان حوزه و ائمه جمعه کشور عنوان کرد.

وی با اشاره به تدوین شرح وظایف مشاوران امور روحانیت استانداران اظهار کرد: تاکنون 27 استاندار نسبت به معرفی مشاور امور روحانیت خود اقدام کرده‌اند و مابقی آنها در آینده‌ای نزدیک مشاوران امور روحانیت خود را انتخاب می‌کنند.

حجت‌الاسلام نمازی تاکید کرد: ممکن است در برخی استان‌های کشور اختلافاتی بین مسئولان اجرایی و ائمه جمعه به وجود آید که سعی می‌شود این اختلافات را برطرف کنیم.

۱۳۹۳/۷/۱۹

اخبار مرتبط