وضعیت آب سه استان كشور بحرانی است

وزیر نیرو از حاكم بودن وضعیت سخت و قرمز در زمینه آب در استانهای كرمان، تهران و اصفهان خبر داد و خواستار مدیریت مصرف آب در كشور شد.

به گزارش نما به نقل از مهر، حمید چیت چیان صبح شنبه در حاشیه بازید از مراحل اجرایی ساخت سد مشمپا در استان زنجان در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه وضعیت ذخایر منابع آبی کشور نگران کننده است افزود: مصرف آب در حوزه های مختلف باید به صورت جامع و هدفمند مدیریت شود و به خصوص مصرف آب شرب به صورت جدی و لازم مدیریت شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کشور با چالش جدی در زمینه آب مواجه است، لزوم مشارکت جدی مردم در زمینه مقابله با خشکسالی را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید مدیریت مصرف آب در کشور با مشارکت مردم، کشاورزان و صنعتگران صورت بگیرد.

چیت چیان با یادآوری خشکسالی های کشور طی چند سال اخیر ادامه داد: خشکسالی های متوالی در کشور داشتیم که این خشکسالی ها اثرات زیادی بر روی ذخایر آب کشور گذاشته است.

وزیر نیرو افزود: مسئله خشکسالی و آب ریشه دار و قدیمی ایران است و باید برنامه ریزی برای مدیریت مصرف آب در این وضعیت صورت بگیرد.

چیت چیان با اشاره به وضعیت موجود کشور در زمینه سدسازی گفت: فعالیت سدسازی طی سالهای اخیر در جریان بوده و در حال حاضر چند سد در دست بهره برداری است.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت اجرایی سد مشمپا در استان زنجان افزود: در تلاش هستیم سد مشمپا را با استفاده از فاینانس خارجی اجرا کنیم.

وزیر نیرو با بیان اینکه چند سرمایه گذاری خارجی در پروژه ساخت سد مشمپا مشارکت خواهند کرد ادامه داد: احداث سدمشمپا نیازمند 18 هزار میلیارد ریال اعتبار است.

۱۳۹۳/۷/۱۹

اخبار مرتبط