عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با نما:

تقابل دانشگاه با مجلس استراتژی غلط دولتمردان است

عکس خبري -تقابل دانشگاه با مجلس استراتژي غلط دولتمردان است

قاسم جعفری این عملكرد یك استراتژی غلط از سوی دولتمردان است كه رسانه تلاش می كنند تا دانشگاهیان ومجموعه دانشگاه را در مقابل مجلس قرار دهند.

قاسم جعفری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار نما در رابطه با جلسه این کمیسیون در خصوص رای اعتماد وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت علوم اظهار گفت: در این جلسه گرچه رای گیری نداشتیم اما فضای عمومی نمایندگان به گونه ای بود که اکثریت حاضران اذعان داشتند که قانع نشده اند و جوابی برای ابهامات خود نیافته اند، لذا به نظر می رسد آقای آشتیانی نیز شرایط مساعدی را برای رای آوری نداشته باشد.
وی افزود: البته روز رای گیری هم بسیار حایز اهمیت است ، به هرجهت سخنان رییس جمهور و خود ایشان می تواند در فضای مجلس تاثیرگذار باشد . چرا که برخی از دوستان تصمیم نهایی را در صحن خواهند گرفت.
جعفری در پاسخ به خبرنگار نما در خصوص چرایی حساسیت مجلس بر وزیر علوم و تحقیقات گفت: وزارت علوم و تحقیقات همانند برخی از وزارتخانه ها با نوع وارایه خدمات کاری ندارد، که اگر خطای مدیریتی رخ بدهد از جهت مالی متضرر شویم ؛ در اینجا ما با افراد سر و کار داریم. اگر یک آدم به درستی پرورده نشود می تواند خسارتهای فراوانی داشته باشد و صدها و هزاران برابر آن خسارت ایجاد می کند. پس بنابراین حساسیت مجلس براصل طراز نظارت و این مدیریت باید حفظ شود.
وی خاطر نشان کرد: لذا در بخش های مختلف مباحثی است که مطرح می کنند؛ حساسیت بیشتر دوستان این است که فرد معرفی شده صادقانه سخن بگوید ، خصوصا در بزنگاههای اساسی نظام و حوادثی که پیش آمده ، مواضع خود را صریح بیان کنند. همچنین از توانمندی های شخصی و اشراف در حوزه کاری برخوردار باشند. سوابق کاری و شرط تعهد و تخصص نیز لازم است . اما اندیشه ای که قرار است این وزارتخانه را مدیریت نماید بسیار حایز اهمیت است .
جعفری تاکید کرد : مجلس شورای اسلامی به همه اساتید و دانشجویان این اعتماد را می دهد که نمایندگان به دنبال کسی است که برخلاف دانشگاه جمهوری اسلامی عمل نکند و بتواند این اهداف تعریف شده نظام را به دانشگاه ارایه کند و براساس سند آموزش عالی و چشم انداز و سند مهندسی کشور حرکت کند.
وی با گلایه ای از رسانه های مدافع دولت اظهار کرد: برخی رسانه ها به سراغ مجموعه های دانشگاهی و اساتید می روند و مصاحبه هایی در خصوص وزرای پیشنهادی انجام می دهند، که پر واضح است که آنها نظر واقعی خود را نمی توانند بیان کنند زیرا آنها زیر مجموعه وزارت محسوب می شوند و ملاحظاتی رادر نظر می گیرند و شاید نظری بدهند که براساس آن خواست مصاحبه کننده محقق شود .
وی افزود: این عملکرد یک استراتژی غلط از سوی دولتمردان است که رسانه تلاش می کنند تا دانشگاهیان ومجموعه دانشگاه را در مقابل مجلس قرار دهند البته این روند در دراز مدت به نفع آنها نخواهد بود مجلس همواره براساس حجت شرعی و براساس منافع و مصالح مردم عمل می کند. تاکید می کنم ایجاد کردن چنین شبهه هایی در چنین شرایط یک خطای استراتژیک است که دوستان در دولت و رسانه های همراه آنان مرتکب می شوند .

۱۳۹۳/۸/۲۷

اخبار مرتبط