عمر موس‌های رایانه‌ای به سر رسید

موس، یكی از اجزای جانبی رایانه‌ها و لپ تاپ‌هاست كه ارتباط بین اجزای مختلف رایانه را تسهیل می‌كند. اما اكنون جایگزین جدید و متفاوتی برای موس ابداع شده است.

به گزارش نما به نقل از مهر، در فیلم های علمی و تخیلی شاهد استفاده از وسایل و ابزارهایی هستیم که عجیب و غیرواقعی به نظر می رسند. اما اکنون مهندسان رایانه آلمانی موفق به ساخت گجت متفاوتی شده اند که با وایرلس یا بلوتوث ارتباط برقرار کرده و می تواند با حرکات دست و همانند فیلم های علمی - تخیلی به سیستم رایانه متصل شود.

resized_804262_322.jpg

این گجت بسیار حساس بوده و با کوچکترین حرکت دستی می تواند مسیر خود را تغییر دهد برخلاف موس ها که بایستی چندین بار روی آنها کلیک کرد. از دیگر قابلیت های این گجت جدید می توان به انجام بیش از 30 حرکت اشاره کرد، در صورتی که با موس تنها حرکات انگشت شماری را می توان انجام داد.این گجت جدید با قیمتی در حدود 99 دلار به فروش خواهد رسید.

resized_804263_121.jpg

 این کمپانی آلمانی در ادامه اعلام که به دنبال نوآوری در استفاده از کیبورد و سایر وسایل جانبی رایانه ها است. از جذابیت های این گجت می توان به افزایش یا کاهش صدا اشاره کرد. برای اینکه صدای لپ تاپ زیاد شود به سادگی می توان با بلند کردن دست به سمت بالا صدا را افزایش داد یا برعکس با فرو بردن دست به سمت پایین، صدای لپ تاپ را کاهش داد.

۱۳۹۳/۹/۵

اخبار مرتبط