محاكمه پلیس انگلیس در پرونده قتل جوان ایرانی

عکس خبري -محاکمه پليس انگليس در پرونده قتل جوان ايراني

دادستانی انگلستان اعلام كرده است چهار نفر از افسران پلیس این كشور به دلیل اهمال و رفتار نادرست در ماجرای قتل جوان ایرانی محاكمه خواهند شد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، بیژن ابراهیمی ایرانی معلولی بود که در سال 2001 به انگلیس مهاجرت کرده در شهر بریستول این کشور که اهالی آن به نژادپرستی معروفند؛ زندگی می‌کرد. او در ماه جولای سال 2013 به‌دست عده‌ای از اراذل و اوباش بریستول به‌طرز فجیعی به قتل رسید و جسد او با ریختن بنزین به آتش کشیده شد.

او بارها از آزار و اذیت همسایگانش نزد پلیس شکایت کرده بود اما پلیس به شکایات او رسیدگی نمی‌کرد. پلیس ادعاهای او را غلوآمیز می‌دانست و خواستار مدارک و شواهد بیشتری درباره آزار رساندن همسایگان نژادپرست انگلیسی می‌شد.

کمیسیون مستقل شکایات پلیس پرونده‌ افراد اهمالکار را در اکتبر 2014 به دادستانی انگلستان ارائه کرده است. در این پرونده به چگونگی واکنش افسران پلیس به رویدادها و تماس‌های مرتبط با مرحوم ابراهیمی پرداخته شده است.

اکنون دادستانی اعلام کرده است که سه پاسپان پلیس و یک افسر پشتیبای پلیس به اتهام اهمال در این پرونده محاکمه خواهند شد.

بیژن ابراهیمی 44 ساله، توسط لی جیمز در 14 جولای 2013 تا حد مرگ مورد ضرب‌ و جرح قرار گرفته و سپس جسد وی سوزانده شد. لی جیمز ادعا می‌کرد که بیژن ابراهیمی کودک‌آزار است، ادعایی که پلیس انگلستان آن را رد کرده است.

جیمز بعدها به حبس ابد محکوم شد و استفان نورلی، همسایه وی، به دلیل معاونت در جرم به چهار سال زندان محکوم گردید.

۱۳۹۳/۹/۱۵

اخبار مرتبط