تشریح نحوه انتخاب پژوهش‌گران و فناوران برتر امسال

دبیر پانزدهمین جشنواره پژوهش‌گران و فناوران برتر، روند انتخاب آثار و پژوهشگران برتر پانزدهمین جشنواره پژوهشگران و فناوران برتر را تشریح كرد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، مظفر شریفی دبیر پانزدهمین جشنواره پژوهش‌گران و فناوران برتر، با اشاره به تشریح انتخاب پژوهش‌گران و فناوران برتر در سال جاری، گفت: در قالب آئین‌نامه و جداول شاخص‌ها و سیاست‌گذاری‌های مربوط به این بخش، در شهریورماه به دانشگاه‌ها اعلام شد و دانشگاه‌ها همکاران و اساتید برتر خود را در این حوزه به ستاد معرفی کردند.

وی افزود: آثار پژوهشگران معرفی شده توسط ۶۰ داور در قالب ۸ کمیته تخصصی طی ۱۰ روز مورد بررسی قرار گرفت که مجموعا آثار ارسالی به وزارت علوم از سوی ۷۰ دانشگاه، ۱۷ وزارتخانه و دستگاه‌های اجرایی که مجموعا ۱۹۷ آثار بود در این مرحله در دبیرخانه مورد بررسی قرار گرفت.

شریفی افزود: نهایتا از سوی دبیرخانه ۱۵ اثر برتر از سوی پژوهشگران، ۳ اثر از انجمن علمی و یک اثر از قطب‌های علمی انتخاب شد که در نهایت ۲۱ اثر برگزیده شد.

دبیر پانزدهمین جشنواره پژوهش‌گران و فناوران برتر با اشاره به جزئیات انتخاب آثار، گفت: آثار برگزیده در حوزه‌های مختلف هستند که در حوزه فنی و مهندسی ۳ اثر، در حوزه علوم‌پایه ۴ اثر، در حوزه علوم‌انسانی ۲ اثر، در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی ۲ اثر، در حوزه پزشکی ۲ اثر و ۲ اثر نیز از سوی سازمان‌های اجرایی دیگر به عنوان آثار پژوهش‌گران برتر انتخاب شدند.

۱۳۹۳/۹/۱۷

اخبار مرتبط