قدرت نمایی اسلام ناب 1

غوغای ایرانیان پای ستون202 مسیر نجف-كربلا

عکس خبري -غوغاي ايرانيان پاي ستون202 مسير نجف-کربلا

بزرگترین موكب پذیرایی از زائران اربعین حسینی در مسیر پیاده روی نجف به كربلا و در ستون 202 برپا شده است. این موكب ظرفیت پذیرایی و اسكان 30 هزار زائر را دارد.

به گزارش خبرنگار اعزامی نما به عتبات عالیات بزرگترین موکب پذیرایی از زائران اربعین حسینی توسط خیرین ایرانی و با محوریت ستاد بازسازی عتبات عالیات برپا شد. بنا براین گزارش این موکب در مسیر پیاده روی نجف به کربلا و در ستون 202 برپا شده است. این موکب ظرفیت پذیرایی و اسکان 30 هزار زائر را دارد.

آخرین وضعیت زائران ایرانی در عراق
پس از رایزنی مقامات ناجا با پلیس مرزبانی عراق، روند ورود زائران ایرانی از طریق پایانه های زمینی مرزی به ویژه در پایانه مهران بسیار تسهیل شده است. در حال حاضر طرف ایرانی و عراقی به صورت 24 ساعته در زمینه ورود زائران ایرانی به کشور عراق فعالیت می کنند. بنا بر آمار رسمی تا لحظه ارسال این خبر حدود 700 هزار زائر ایرانی برای زیارت سالار شهیدان در روز اربعین وارد کشور عراق شده اند.

ورودی های نجف اشرف مسدود شد
با نزدیک شدن به اربعین حسینی ورودی های نجف اشرف به علت ازدحام جمعیت برای ورود خودروها مسدود شده است. از آنجایی که تقریبا همه زائران ایرانی مسیر پیاده روی 90 کیلومتری نجف به کربلا را انتخاب می کنند و همچنین زائران عراقی که از شهرهای دیاله، ناصریه، کوت، بدره و ... عازم کربلا می شوند ابتدا وارد نجف اشرف می شوند، این شهر مقدس با ازدحام زیادی مواجه شده است. هم اکنون زائران به دلیل فقدان فضای اسکان، در کوچه های منتهی به حرم مطهر امیرالمومنین(ع) ساکن شده اند، که این خود باعث مزید ازدحام در ورودی های حرم مطهر شده است. مقامات ایرانی تاکید می کنند که افرادی که برای اسکان خود از قبل برنامه ریزی نداشته اند از ورود به کشور عراق خودداری کنند.

۱۳۹۳/۹/۱۸

اخبار مرتبط