طالبان افغانستان 12 خنثی‌ساز مین را كشت

مقام‌های افغانستان امروز (شنبه) از كشته شدن 12 خنثی‌ساز مین در جنوب این كشور توسط طالبان خبر داده و اعلام كردند كه این رخداد پس از ترور یكی از مقام‌های ارشد دادگاه عالی افغانستان توسط مردان مسلح ناشناس صورت گرفت.

به گزارش نما ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت، تدابیر امنیتی در کابل، پایتخت افغانستان درحالی شدت گرفته که طالبان هشدار داده حملات خود را درپی خروج برنامه‌ریزی‌شده نیروهای خارجی از این کشور افزایش می‌دهد.

حمله دوم، امروز علیه خنثی‌سازان مین در ولایت هلمند در جنوب افغانستان رخ داد و طی آن 12 تن از افرادی که برای خنثی کردن مین‌ها در حال عملیات بودند، توسط طالبان کشته شدند.

سخنگوی پلیس کابل گفت: شبه نظامیان طالبان، این 12 تن را کشته و 12 تن دیگر را نیز مجروح کردند. نیروهای افغان پس از مدتی با این شبه نظامیان درگیر شدند.

افغانستان که از یک دهه و اندی جنگ در رنج است یکی از کشورهایی است که دارای بیشترین زمین‌های مین‌گذاری شده است. افرادی که برای عملیات پاکسازی مین فعایت می‌کنند، اغلب خودشان را در تیررس طالبان و سایر شبه نظامیان در افغانستان می‌بینند. در آوریل سال جاری میلادی، شبه نظامیان طالبان، 12 تن از خنثی‌سازان مین را در ولایت لوگر کشتند.

روز جمعه نیز، در جریان یک حمله توسط شبه نظامیان علیه کاروان نظامی دو تن از سربازان آمریکایی در پایگاه هوایی بگرام در نزدیکی کابل، کشته شدند.

کشته شدن این 12 تن نخستین تلفات سربازان خارجی در ماه جاری میلادی است و تعداد سربازان خارجی کشته شده در افغانستان در سال جاری میلادی را به 65 تن می‌رساند که 50 تن از آنها آمریکایی هستند.

۱۳۹۳/۹/۲۲

اخبار مرتبط