هلاكت اعضای القاعده در لباس زنانه در یمن

ارتش یمن امروز شنبه پنج نفر از عناصر گروه تروریستی القاعده از جمله دو سعودی را كه با لباس زنانه سوار بر یك دستگاه اتوبوس به سمت مرز عربستان در حركت بودند، از پای در آورد.

به گزارش نما به نقل از العالم، یک منبع امنیتی یمنی گفت: سربازان یمنی یک مرکز ایست و بازرسی در شهر حرض در استان حجه واقع در 15 کیلومتری مرز عربستان ایجاد کردند و در داخل یک اتوبوس که دستور توقف به آن دادند، یک کمربند انفجاری یافتند و شش نفر سرنشینان این اتوبوس بودند.

یک منبع محلی گفت: یکی از این شش مظنون به سمت سربازی که از پلکان اتوبوس برای بازرسی بالارفت تیراندازی و او را زخمی کرد و سربازان مرکز ایست و بازرسی نیز به آن پاسخ دادند.

وی افزود: پنج مظنون کشته شدند و ششمین نفر به همراه راننده اتوبوس زخمی و بازداشت شد.

شش مظنون در داخل اتوبوس نظیر اکثر زنان یمینی لباس سیاه بلند و نقاب بر چهره داشتند و به گفته منبع امنیتی یاد شده، دو نفر از کشته ها سعودی بودند.

وی افزود: راننده و ششمین مرد زخمی مورد بازجویی قرار گرفتند و در تحقیقات اولیه روشن شد که مظنونان وابسته به گروه القاعده بوده و به سمت مرز عربستان در حرکت بودند.

مرز یمن و عربستان 1800 کیلومتر است و در ماه ژوئیه گذشته شش سعودی مورد پیگرد عضو القاعده به یک گذرگاه مرزی بین این دو کشور خمله کرده و تعدادی از نیروهای امنیتی دوطرف را کشتند.

۱۳۹۳/۹/۲۲

اخبار مرتبط