ضرب الاجل خروج زوار از عراق صحت ندارد

مدیر حج و زیارت ایلام گفت: تعیین ضرب الاجل پنج روزه از سوی مسوولان عراقی برای خروج زوار از این كشور صحت ندارد و زایران ایرانی با آرامش به سوی مرزها مراجعه كنند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، مدیر حج و زیارت ایلام گفت: تعیین ضرب الاجل پنج روزه از سوی مسوولان عراقی برای خروج زوار از این کشور صحت ندارد و زایران ایرانی با آرامش به سوی مرزها مراجعه کنند.

به گزارش بولتن نیوز، حسین عبادی اظهار کرد: روز جمعه 63 هزار نفر وارد پایانه مرزی مهران شدند که پیش بینی می شود این تعداد تا پایان وقت امشب با احتساب ورودی های شب گذشته به 163 هزار نفر برسد.

وی عمده مشکل فعلی پایانه مرزی مهران را تجمع افراد علاقه مند برای سفر به زیارت عتبات عالیات بدون داشتن گذرنامه و روادید ذکر کرد که این امر عبور و مرور زوار را با سختی و کندی مواجه کرده است.

مدیر حج و زیارت ایلام تاکید کرد: به هیچ وجه افراد فاقد گذرنامه حق خروج از مرز را ندارند و حتی در صورت خروج از مرز مهران در داخل عراق پذیرش نمی شوند.

عبادی اعلام کرد: افراد به هیچ وجه بدون گذرنامه و روادید به مرز مراجعه نکنند و فقط به اشخاص دارای روادید اجازه خروج از مرز داده می شود.

وی این موضوع را عاملی برای بروز اختلال در حوزه گذرنامه، مرزبانی نیروی انتظامی، حج و زیارت و دیگر دستگاه های مرتبط دانست.

مدیر حج و زیارت ایلام اضافه کرد: اکنون زوار از طریق اتوبوس های درون و برون شهری 31 استان کشور که در مرز مهران مستقر هستند، جا به جا می شوند.

عبادی از توزیع روزانه 50 هزار پرس غذا به زوار و فعالیت مداوم افزون بر 30 ایستگاه صلواتی برای خدمت رسانی به مسافران خبر داد.

عبادی مهلت پنج روزه خروج زوار ایرانی از خاک عراق را صحیح ندانست و انتشار این اخبار دروغ را عاملی برای تجمع و ازدحام خارج از ظرفیت زوار در پشت مرز و یا پایانه مرزی عنوان کرد.

وی یادآور شد: زوار با آرامش و به دور از هرگونه تنش و ازدحام خود را به خروجی های کشور برسانند.

مدیر حج و زیارت ایلام اظهار کرد: فعالیت ستاد اربعین استان تا زمان عادی شدن مرز ادامه دارد.

شهرستان مرزی مهران در 90 کیلومتری جنوب غربی استان ایلام، با داشتن پایانه مرزی و بین المللی کانون اصلی تردد زوار اربعین حسینی به کربلای معلی است.

۱۳۹۳/۹/۲۲

اخبار مرتبط