انتقاد سردار مومنی‌ از كیفیت‌ خودروهای‌ داخلی

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان این‌كه بعضاً خودروهای تولید داخل در بحث كیفیت پسرفت داشته‌اند، گفت: رانندگان باید با سرعت مطمئنه در جاده‌ها رانندگی كنند و نقص عامل جاده و نقص فنی وسیله نقلیه را پوشش دهند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، سردار اسکندر مومنی در مراسم گرامیداشت حمل ونقل، رانندگان و راهداری، اظهار کرد: در یک اتفاق پیش‌بینی نشده حدود 1.5 میلیون نفر برای اربعین حسینی به کربلا رفتند، گفت: این تعداد در سه منطقه مهران، چزابه و شلمجه تردد کردند که البته حدود 75 درصد این تعداد از مرز مهران عبور کردند.

وی با بیان این‌که این تعداد زائر طی دو سه هفته رفتند و ظرف چند روز برگشتند، افزود: اگر حرکت جهادگونه نبود ممکن بود فاجعه انسانی روی دهد.

رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: از 26 آذر سال گذشته تا کنون بیش از 1000 نفر کمتر در جاده‌ها کشته شدند. امروزه در جهان سوانح را یا به ازای 100 هزار نفر یا 10 هزار وسیله نقلیه می‌سنجند، با هر معیاری بسنجیم تعداد کشته‌های ما در جاده‌ها 1000 نفر کاهش یافته است.

مومنی با بیان این‌که در یک سال اخیر یک میلیون خودرو شماره‌گذاری و ترددها نیز 10 درصد افزایش یافته است، افزود: در کیفیت خودروها پیشرفت نداشته‌ایم و در برخی پسرفت هم داشته‌ایم.

رئیس راهور ناجا ادامه داد:‌ با تغییر رفتار رانندگان کاهش تلفات رانندگی به ثمر نشسته است. 28 هزار نفر با 6.5 میلیون خودرو به 17 هزار کشته با 17 میلیون خودرو کاهش یافته است. بعضا دیده می‌شود که برخی آمار هفت هشت سال پیش را ارائه می‌دهند و دستاوردهای دست‌اندرکاران این بخش را نادیده می‌گیرند.

مومنی یادآور شد: خودرویی با 220 کیلومتر سرعت در جاده‌ای واژگون می‌شود و سرنشینان آن یک خراش هم بر نمی‌دارند، اما در تصادف دیگری با شدت بسیار کمتر تمام سرنشینان جان خود را از دست می‌دهند. بنابراین این‌که گفته می‌شود عامل اصلی تصادفات انسانی است صحیح نیست و تمام عوامل یعنی انسان، جاده و وسیله نقلیه در بروز تصادفا موثر هستند.

وی با تاکید بر این‌که بار سنگین را به عهده راننده قرار دادن یک بار سنگینی است، گقت:‌ رانندگان باید با سرعت مطمئنه در جاده‌ها رانندگی کنند و نقص عامل جاده و نقص فنی وسیله نقلیه را پوشش دهند.

۱۳۹۳/۹/۲۶

اخبار مرتبط