صدیقی: منكران ولایت فقیه پیروان طاغوت‌اند

امام جمعه موقت تهران تاكید كرد: كسانی كه منكر ولایت فقیه می‌شوند از طاغوت تبعیت می‌كنند.

به گزارش ايسنا منطقه قم حجت‌الاسلام والمسلمين كاظم صديقی در مراسم عزاداری شهادت حضرت موسی بن جعفر(ع) كه در حرم حضرت معصومه عليها السلام برگزار شد، با تسليت به پيشگاه حضرت صاحب الامر(عج) اظهار كرد: در قرآن كريم نفی طاغوت مقدم بر ايمان بالله است.

وی با اشاره به اين‌كه «امام صادق (ع) به گفتن ذكر لا اله الا الله سفارش نموده‌اند» بيان كرد: بزرگان دين ما همواره به اين ذكر اشتغال داشته‌اند و در اين ذكر ابتدا لا اله و سپس الا الله گفته می‌شود و نفی طاغوت اول قرار دارد.

صديقی خاطرنشان كرد: برخی با انجام معاملات و با در اختيار قرار دادن امكانات خود نزد بيگانگان به صورت مستقيم و غير مستقيم به طاغوت خدمت می‌كنند و خدمت به طاغوت موجب نارضايتی امام زمان(عج) است.

وی با بيان اين‌كه «اگر كسی مساله ولايت را قبول نكند غير مستقيم از طاغوت پيروی كرده و اين با دين منافات دارد» تصريح كرد: مساله ولايت يك مساله معرفتی، اخلاقی، عرفانی، دينی و توحيدی است.

امام جمعه موقت تهران افزود: كسانی كه می‌گويند ولايت فقيه نه، و منكر آن هستند، يعنی حكومت طاغوت را قبول دارند.

صديقی تاكيد كرد: بايد قدر نظام اسلامی و موهبت و رحمتی كه خداوند با وجود امام خمينی(ره) و امام خامنه‌ای به اين امت عنايت كرده را بدانيم و آن را ارج گذاريم.

خطيب جمعه تهران با اشاره به اين‌كه «امام كاظم (ع) مدت زيادی را در زندان سپری كردند» عنوان كرد: شان پيامبر(ص) و جانشين پيامبر هدايت است و آن امام بزگوار در زندان نيز موجب هدايت و دعوت به سوی خدا بود.

وی ادامه داد: حكومت وسيله هدايت و نجات انسان‌ها است و اگر حكومتی تشكيل شود كه در توسعه و گسترش دينداری و نماز نقشی نداشته باشد، اسلامی نيست.

صديقی بيان كرد: امر به معروف و نهی از منكر نشانه حكومت اسلامی است و كسانی كه با بندگی خداوند سازگاری ندارند و از گناه ناراحت نمی‌شوند در مقابل اسلام قرار دارند.

وی اظهار كرد: حضرت موسی بن جعفر از زندان نيز برای امر به معروف و نهی از منكر استفاده می‌كرد و تاثير گذاری ايشان بر روی زندان‌بانان به حدی بود كه چند بار زندان ايشان را عوض كردند.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان كرد: امام كاظم (ع) گاهی از صبح تا هنگام نماز ظهر در حالت سجده بودند و بعد از اقامه نماز ظهر تا نماز مغرب مجددا به حالت سجده باز می‌گشتند اين از دروس عملی موسی بن جعفر(ع) برای شيعيان اين بزرگوار است.

صديقی با اشاره به اين‌كه «حالات معنوی امام كاظم تاثير زيادی در معاندين داشت» عنوان كرد: هنگامی كه درباريان عباسی زن فاسدی را برای شكنجه روحی حضرت وارد زندان ايشان كردند مدتی نگذشت كه نگهبانان زن را در حالت سجده و توبه يافتند و اين از عمق تاثيرگذاری امام كاظم حكايت دارد.

وی گفت: از ويژگی‌های ديگر امام كاظم (ع) باب الحوائج بودن است و اين به گونه‌ای بود كه اگر نيازمندی به ايشان مراجعه می‌كرد ايشان مشكل آن شخص را به صورت ريشه‌ای مرتفع می‌كرد.

صديقی افزود: بايد از موسی بن جعفر درس بگيريم و با كسانی كه با ما بدی كردند كظم غيظ داشته باشيم.

وی با اشاره به اين‌كه «حضرت موسی بن جعفر همچنين بر تعليم و تعلم در همه سنين و در همه حال تاكيد داشتند» گفت: كسانی كه نه در حال آموزش باشند و نه در حال تعليم خيری برای جامعه ندارند.

صديقی در پايان به شعار سال جاری اشاره كرد و يادآور شد: امروز مساله توليد ملی برای همه مردم و مسوولان امری واجب است كه بايد اهتمام ويژه‌ای نسبت به آن داشته باشند.

۱۳۹۱/۳/۲۷

اخبار مرتبط