عملیات پلیس بلژیك علیه تروریست های بازگشته از سوریه

دو نفر از اعضای گروه‌های تروریستی كه قصد ارتكاب جنایت در بلژیك داشتند طی عملیات ضدتروریستی نیروهای پلیس این كشور كشته شدند.

به گزارش نما به نقل از ابنا، شبکه تلویزیونی ار.ت.‌ال بلژیک از کشته شدن دو افراط‌گرا که قصد ارتکاب سوء قصد و عملیات تروریستی در بلژیک را داشتند، خبر داد.
این شبکه به نقل از دادگاه فدرال بلژیک اعلام کرد، پلیس بلژیک روز پنج‌شنبه در عملیاتی در شهر وِرویه در نزدیکی شهر لیِژ، علیه یک گروه از افراط گرایان بازگشته از سوریه که برای ارتکاب یک سوء قصد وسیع آماده می‌شدند، وارد عمل شد.

در این عملیات ضد تروریستی، منطقه درگیری در جریان عملیات پلیس تخلیه نشد، اما از ساکنان درخواست شد که در خانه‌‌هایشان بمانند.

به گفته منابع خبری آمارهای اولیه از کشته شدن دو و یا سه نفر در این درگیری و زخمی شدن یک نفر از افراط گرایان حکایت دارد.

حمله نیروهای پلیس به این ساختمان که در ۳۰ کیلومتری شهر لیژ و در محله لاگار واقع در مرکز شهر ورویه قرار گرفته است بیست دقیقه ادامه داشت و ساکنان این محل از شنیدن صدای گلوله و انفجار غافلگیر شدند. یکی از شهروندان شنیده شدن صدای سه انفجار و رگبار گلوله سخن به میان آورد.

«اریک وان دِر سیپت» دادستان فدرال بلژیک پس از حمله پلیس این کشور به یک گروه از افراط گرایان بازگشته از سوریه، در یک کنفرانس خبری شرکت کرد و گفت: یک قاضی تحقیق امور تروریستی در بروکسل دستور بازرسی از ده محل در منطقه وریویه، بروکسل و الویلو را صادر کرد. این بازرسی‌ها در چهارچوب تحقیقات در خصوص یک شبکه عملیاتی متشکل از افرادی که برخی از آن‌ها از سوریه بازگشته بودند، انجام گرفت. این تحقیقات مشخص کرد که این گروه در حال برنامه ریزی برای ارتکاب سوء قصد تروریستی گسترده در آینده نزدیک بودند. در جریان عملیات در ورویه مظنونان با سلاح‌های جنگی و اسلحه کمری به سوی نیروهای ویژه پلیس فدرال آتش گشودند. دو متهم کشته شدند و نفر سوم در محل دستگیر شد. هیچ یک افراد حاضر در محل و هیچ یک از نیروهای پلیس در این عملیات آسیبی ندیدند.

ورویه و چند منطقه در حومه بروکسل کانون فعالیت تروریست‌های تکفیری مبدل شده است.

به گفته برخی منابع، در ماه‌های اخیر بین ۶ تا ۱۰ تن از جوانان ساکن در این شهر برای نبرد راهی سوریه شده‌اند.

۱۳۹۳/۱۰/۲۶

اخبار مرتبط