74درصد آلمانی ها حزب ضد اسلامی پگیدا را تقبیح میكنند

بر اساس نتایج یك نظرسنجی كه جمعه منتشر شد ، كمتر از یك پنجم آلمانی ها ( 17 درصد) از جنبش ضد اسلامی پگیدا كه از اكتبر هر دوشنبه تظاهراتی را در درسدن واقع در شرق این كشور برگزار می كند ، حمایت می كنند.

به گزارش نما به نقل از واحد مرکزی خبر، این نظرسنجی که برای تلویزیون دولتی زد دی اف انجام شده است اعلام می کند:« فقط 17 درصد آلمانی ها جنبش پگیدا را مثبت می دانند و 74 درصد آن را تقبیح می کنند.»
این منبع تاکید می کند این مخالفت مورد حمایت اکثریت گسترده ای صرف نظر از وابستگی سیاسی آنان است .
فقط طرفداران حزب ضد «یورو ای اف دی» که به تازگی وارد پارلمان اروپا و نیز سه پارلمان منطقه ای آلمان شده است مخالف این جریان حرکت می کنند: 70درصد آنان از پگیدا حمایت می کنند.
این نظرسنجی که بین روزهای 13 تا 15 ژانویه تلفنی در یک نمونه آماری مرکب از 1287 انجام شده است ، همچنین تلاش کرده است مشخص کند آیا آلمانی ها با این سخن آنگلا مرکل صدر اعظم المان که گفته است اسلام به آلمان تعلق دارد موافق هستند یا خیر.
براساس این نظرسنجی ، آلمانی ها در این خصوص اختلاف نظر دارند: 48 درصد با این نظر صدراعظم موافق هستند اما 48 درصد دیگر نظر دیگری دارند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از برلین، در هفته های اخیر ، صدر اعظم آلمان بارها مخالفت خود را با جنبش پگیدا اعلام کرده است هرچند او در مصاحبه ای که جمعه در روزنامه فرانفکورتر آلگماینه زایتونگ منتشر شد وی گفت نگرانی های هموطنان خود را در خصوص مهاجرت درک می کند.
سه شنبه شب ، صدراعظم آلمان در کنار 10 هزار نفر در تجمعی که سازمان های اسلامی آلمان در برلین برای محکوم کردن اسلام ستیزی پس از حملات در فرانسه برگزار شده بود شرکت کرده بود.

۱۳۹۳/۱۰/۲۶

اخبار مرتبط