جزئیات آزمون دكتری سال ۹۴

آزمون ورودی دوره دكترای نیمه‌متمركز سال 94 در صبح روز جمعه 15 اسفند 93 در 53 شهرستان و مراكز استان‌ها برگزار می‌شود.

به گزارش نما ، آزمون ورودی دوره دکترای نیمه‌متمرکز سال 94 به منظور پذیرش دانشجو برای دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و همچنین دانشگاه‌ پیام نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی در 7 گروه آموزشی و 250 کدرشته امتحانی برگزار می‌شود.

در این آزمون تعداد 201 هزار و 563 داوطلب ثبت‌نام کردند که از این تعداد 87 هزار و 487 نفر زن و 114 هزار و 76 نفر مرد خواهند بود. به عبارت دیگر 43.40 درصد داوطلبان زن و 56.60 درصد داوطلبان مرد هستند.

این آزمون در صبح روز جمعه 15 اسفند 93 در 53 شهرستان و مراکز استان‌ها برگزار می‌شود و داوطلبان به سوالات تمام دروس شامل زبان خارجی، استعداد تحصیلی و مجموعه دروس تخصصی در مدت مشخص شده پاسخ می‌دهند.

کارت شرکت در آزمون و برگه راهنمای مربوط از روز سه‌شنبه 12 اسفند تا پنجشنبه 14 اسفند 93 بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد و ضرورت دارد تمام داوطلبان با توجه به اطلاعیه این سازمان که دوشنبه 4 اسفند 93 بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد و در نشریه پیک سنجش که روزهای دوشنبه 4 و 11 اسفند منتشر می‌شود برای دریافت پرینت کارت و برگه راهنمای مربوط اقدام کنند.

هر داوطلب می‌تواند از روز سه‌شنبه 12 اسفند‌ماه به سایت سازمان مراجعه و با وارد کردن اطلاعات شناسنامه‌ای شامل نام و نام خانوادگی، کد ملی و تاریخ تولد یا اطلاعات ثبت‌نامی شامل شماره پرونده و کد پیگیری یا شماره پرونده و سریال ثبت‌نام خود نسبت به مشاهده و پرینت کارت شرکت در آزمون اقدام کنند.

شایان ذکر است، نتایج اولیه آزمون به صورت کارنامه تنظیم و در دهه سوم فروردین 94 از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود.

۱۳۹۳/۱۲/۸

اخبار مرتبط