باهنر: تحریم‌ها برداشته می‌شود

وی در مورد تحریم‌ها هم گفت: حواسمان باشد در مذاكرات خط قرمزها رعایت شود، تحریم‌ها با تلاش دیپلمات‌های سخت‌كوش برداشته می‌شود، اما ما نیاز به برنامه‌ریزی برای پیشرفت بیشتر و عمل به اقتصاد مقاومتی داریم.

به گزارش نما به نقل از فارس، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تحریم‌ها با تلاش دیپلمات‌های سخت‌کوش برداشته می‌شود، اما ما نیاز به برنامه‌ریزی برای پیشرفت بیشتر و عمل به اقتصاد مقاومتی داریم.

محمدرضا باهنر ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه اظهار داشت: در حالی 37 سال از استقرار نظام اسلامی را پشت سر می‌گذاریم که 36 سال پرفراز و نشیب با مجاهدت‌ها، تلاش و کوشش بود و با همت جوانان ما و ملت ایران قله‌های رفیع قدرت، علم، توانمندی، ایمان و اخلاص و مجاهدت را فتح کرد.

باهنر تصریح کرد: در 250 سال گذشته پادشاهان در هر جنگی بخشی از کشور را می‌بخشیدند، اما در جنگ تحمیلی ما ضمن پیروزی کامل وجبی از کشور را به بیگانه ندادیم و در زمان همین پهلوی خبیث، بحرین از کشور ما جدا شد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: رتبه علمی ما در دنیا در همه مباحث علمی، فناوری و هسته‌ای تک‌رقمی بوده و در خیلی جاها هم اول هستیم و این به برکت 36 سال مقاومت است و هرجا تحریم‌ها کامل بوده هم پیشرفت‌ها سریع‌تر انجام شده و در هوا و فضا یا هسته‌ای به توانمندی کامل رسیدیم.

این مسئول در ادامه سخنان خود پایگاه مردمی ملت ایران در منطقه را یک نعمت خدادادی دانست و افزود: بچه‌های عراقی امروز می‌دانند که پدران‌شان در جنگ با ایران کشته شدند، اما افتخار می‌کنند که بگویند ما سرباز حاج قاسم سلیمانی هستیم.

وی تصریح کرد: دشمنان ما اعتراف کردند، امروز تهران در دمشق، بغداد، صنعا و منطقه حضور مردمی دارد و این به برکت اخلاص امام و جوانان و انقلاب و مقام معظم رهبری است و اگر بچه‌های یمن خدمت سید حسن نصرالله می‌روند تا با او بیعت کنند این شخصیت جهانی می‌گوید، بروید با امام‌تان سید علی بیعت کنید و این سرمایه‌های ما بدون مادیات است.

باهنر همچنین اقتصاد مقاومتی را بهترین راه رسیدن به اهداف اقتصاد عنوان کرد و گفت: ما اقتصاد ریاضتی نداریم، اما در اقتصاد مقاومتی باید کار کرد اگر کشور چین با یک میلیارد و 300 میلیون نفر در اقتصاد خود موفق است و به جهان کالا صادر می‌کند راه اقتصاد خود را پیدا کرده و چرا امروز کیف، کفش و کت و شلوار ایرانی که بهتر و ارزان‌تر است از چشم می‌افتد و این مثالی است که به کالا و تولیدات خود توجه کنیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به خشکسالی کشور و استان کرمان هم اشاره کرد و گفت: 92 درصد آب کشور صرف کشاورزی و هشت درصد صرف شرب و صنعت می‌شود اگر مصرف با علم جدید و بهینه شود در بخش کشاورزی ما خشکسالی نداریم و آثار خشکسالی کم می‌شود.

این مسئول عنوان کرد: در کجای جهان با آبیاری غرق‌آبی پسته و محصولات کشاورزی برداشت می‌کنند و کجا این نوع کشاورزی مقرون به صرفه است.

وی در مورد تحریم‌ها هم گفت: حواسمان باشد در مذاکرات خط قرمزها رعایت شود، تحریم‌ها با تلاش دیپلمات‌های سخت‌کوش برداشته می‌شود، اما ما نیاز به برنامه‌ریزی برای پیشرفت بیشتر و عمل به اقتصاد مقاومتی داریم.

۱۳۹۳/۱۲/۸

اخبار مرتبط