قیمت طلا به ۱۲۰۶ دلار رسید

قیمت جهانی طلا در معاملات امروز ۴ دلار كاهش یافت و هر اونس طلا در برابر ۱۲۰۶ دلار معامله شد.

به گزارش نما ، تسنیم به نقل از رویترز نوشت: طلا روز جمعه پس از دو جلسه افزایش با کاهش قیمت همراه شد اما همچنان در مسیر پاره کردن نوار 4 هفته ای کاهش قیمت قرار گرفت.

پس از دریافت سیگنال هایی از سخنان جانت یلن، رئیس فدرال رزرو آمریکا، اکنون پیش بینی می شود که افزایش نرخ بهره در آمریکا تا اواخر امسال به تاخیر بیافتد.

در حالی که پیش بینی ها از افزایش نرخ بهره در آمریکا تقاضا برای سرمایه گذاری در بازار طلا را کاهش داده، قیمت فلز زرد از بالاترین رقم 5 ماه اخیر در بالای 1300 دلار در ماه ژانویه بیش از 7 درصد افت کرده است.

چین مین، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «ریسک کاهشی برای طلا کاملا پایین است، زیرا تمایل برای خرید در بازارهای نوظهوری نظیر چین از قیمت ها در سطوح پایین حمایت خواهد کرد.»

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 4 دلار کاهش به 1206 دلار رسید. رشد قیمت دلار نیز پس از رسیدن به بالاترین رقم یک ماه اخیر در برابر سبد ارزهای جهانی متوقف شد.
اما فلز زرد همچنان در مسیر ثبت بزرگترین کاهش قیمت ماهیانه از ماه سپتامبر تاکنون قرار دارد. قیمت فلز زرد از ابتدای ماه فوریه تاکنون حدود 6 درصد کاهش یافته که ناشی از نگرانی ها در مورد افزایش نرخ بهره در امریکا بوده است.

واردات طلای چین از هنگ کنگ در ماه ژانویه نسبت به پایین ترین رقم 3 ماه اخیر در ژانویه افزایش یافت که ناشی از افزایش تقاضا در آستانه جشن های سال نوی چینی بود.
میزان سفارش کالاهای بادوام در آمریکا در ماه ژانویه 2.8 درصد افزایش یافت و قیمت های مصرف کننده اصلی بیش از حد انتظار رشد داشت. این آمارهای مثبت مجددا احتمال افزایش نرخ بهره در اواسط امسال را مطرح کرد.

۱۳۹۳/۱۲/۸

اخبار مرتبط