ابوترابی فرد:شان مجلس و قانونگذاری را پایین نیاوریم

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات رهبری مبنی بر اینكه مجلس جای گفت و گوهای حكیمانه و خردمندانه است گفت: امروز در دستور كار بررسی اعتبارنامه چند نفر از منتخبان ملت است؛ بنابراین امروز این گفت‌وگوهای حكیمانه را به نمایش بگذاریم و سعی كنیم وقتی یك نماینده حرف می‌زند سخنان وی را قطع نكنیم و شان مجلس و قانونگذاری را پایین نیاوریم.

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام سید محمد‌حسین ابوترابی فرد نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) طی سخنانی در صحن علنی مجلس با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با نمایندگان مجلس نهم، اظهار داشت: سخنان حکیمانه رهبر معظم انقلاب در آغاز فعالیت‌های مجلس نهم نقش راهی را فرا روی نمایندگان تعریف کرد که آراسته بر ارزش‌ها و کمال است.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری رفتاری را برای مجلسی‌ها مشخص کردند که به سوی حیات طیبه و قله‌های بلند و مجلسی با کارنامه‌های درخشان و برتر از ادوار گذشته حرکت کند.

ابوترابی ‌فرد با بیان اینکه ریاست مجلس و هیئت رئیسه و روسای کمیسیون‌های تخصصی و آحاد نمایندگان باید به تعامل نظر و نقد رفتار یکدیگر بپردازند گفت: نمایندگان باید طوری به نقد یکدیگر بپردازند که در چارچوب‌های آموزه‌های قرآنی باشد و مجلس نهم را به یک نماد برجسته از مجلسی مقتدر تبدیل کنند.

نایب رئیس اول مجلس تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانات خود با نمایندگان مجلس نهم به چند حوزه اشاره داشت که حرکت نمایندگان در جهت ارزش‌های رفتاری و اخلاقی خود از جمله این تاکیدات است.

وی خطاب به نمایندگان گفت: باید در حوزه رفتار تا می‌توانیم هزینه‌های خود را به حداقل کاهش دهیم و با طبقات متوسط جامعه هم سطح باشیم و از تمتعات بکاهیم و برای تبدیل شدن به یک انسان زنده یکدیگر را یاری کنیم.

ابوترابی ‌فرد حوزه دیگر از باید و نبایدهایی که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کردند را حضور سیاسی موثر نمایندگان در کشور، جهان و منطقه دانست و اظهار داشت: منطقه امروز به یکی از جنجالی‌ترین مناطق تبدیل شده و بازگشت به اسلام و رویارویی با استکبار جهانی از رویدادهایی است که در منطقه خاورمیانه به چشم می‌خورد و نمایندگان مجلس می‌توانند از ظرفیت مجلس حضور سیاسی خود را در کشور و منطقه و جهان ارتقاء بخشند.

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی افزود: حوزه سوم بیانات رهبر معظم انقلاب تاکید بر افزایش کارایی مجلس و مجلس زنده و سالم و پویا بود که در جهت تصویب قوانین ضروری، مفید، پاسخگو به نیازهای واقعی جامعه مرتبط با ظرفیت‌های نظام که امکان اجرا را برای دولت فراهم می‌آورد.

وی اظهار داشت: تبدیل کردن صحن علنی و کمیسیون‌های تخصصی به حضور مفید و موثر نمایندگان از تاکیدات دیگری بود که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کردند.

ابوترابی‌فرد افزود: در جلسه بعد از ظهر دیروز روسای کمیسیون‌ها با عزم و اراده جدی برای تبدیل کردن کمیسیون‌های تخصصی به اتاق فکر مجلس اهتمام لازم را انجام دادند.

عضو هیئت رئیسه مجلس از نمایندگان ملت خواست علی‌رغم ماموریت‌های و وظایفی که به آنها محول می‌شود حضور منظم در صحن علنی مجلس و کمیسیون‌های تخصصی متبوع‌شان داشته باشند.

وی با بیان اینکه به گفته رهبر انقلاب مجلس جای گفت و گوهای حکیمانه و خردمندانه است تاکید کرد: امروز در دستور کار بررسی اعتبارنامه چند نفر از منتخبان ملت است. بنابراین در صحن امروز مجلس این گفت و گوهای حکیمانه را به نمایش بگذاریم و سعی کنیم وقتی یک نماینده حرف می‌زند سخنان وی را قطع نکنیم و شان مجلس و قانونگذاری را پایین نیاوریم.

۱۳۹۱/۴/۶

اخبار مرتبط