اتهامات واهی رئیس جمهور مستعفی یمن علیه ایران

عکس خبري -اتهامات واهي رئيس جمهور مستعفي يمن عليه ايران

رئیس جمهور مستعفی یمن اتهاماتی واهی علیه ایران مطرح كرد و مدعی شد كه تهران در امور داخلی یمن دخالت می كند.

به گزارش نما به نقل از العالم، «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن در اولین نطق تلویزیونی خود بعد از فرار از شهر صنعا پایتخت به شهر عدن در جنوب یمن اتهاماتی را علیه ایران مطرح کرد.

عبدربه منصور هادی با اتهام زنی علیه ایران گفت که "پرچم یمن را در کوهستان مران در استان صعده در شمال یمن به جای پرچم ایران برخواهد افراشت".

وی افزود: "این اقدامات جنون‌آمیز و غیرمسئولانه باعث نخواهد شد که ما مسئولیت خود را تا رهنمون کردن کشور به ساحل امنیت و آرامش ایفا نکنیم... معتقدم که ملت یمن اعم از زیدی و شافعی، تجربه اثنی عشری ایران را که توافق درباره آن بین حوثی‌ها و حامیان آنها صورت گرفت، نخواهند پذیرفت".

رئیس جمهور مستعفی یمن از جنبش انصار الله یمن خواست تا شهر صنعا را ترک و مقرهای دولتی در این شهر را تخلیه کنند.

او بدون اشاره به حمایت گسترده مردمی از جنبش انصار الله و حمایت آنها از اقدامات این جنبش گفت: اوضاع سیاسی در یمن باید با عمل دوباره به قانون اساسی و اجرای مصوبات گفت وگوی ملی و طرح شورای همکاری خلیج فارس برای گذار سیاسی به مرحله قبل از کنترل جنبش انصار الله بر شهر صنعا بازگردد.

عبدربه منصور هادی همچنین جنبش مردمی انصارالله را به زعم خود "کودتاچیان" توصیف کرد و گفت که خواهان مقابله با طائفه گری است.

رئیس جمهور مستعفی یمن همچنین جنبش انصار الله را بین آنچه آن را "قبول تحقق برخی خواسته‌ها یا مقابله با موضع قاطع ریاست جمهوری و مردمی" دانست، مخیّر کرد.

رئیس جمهور مستعفی یمن ادامه بکار خود در ریاست جمهوری را به زعم خودش برای جلوگیری از بروز جنگ طائفه‌ای در یمن دانست و وعده اصلاح خلل های موجود در نهادهای دولتی و در صدر آنها نهاد نظامی داد و از ارتش خواست تا به دستورات او گوش دهند.

وی در عین حال از سلمان بن عبدالعزیز آل سعود برای آنچه آن را "کمک به یمنی ها" دانست، تشکر کرد و از احزاب و جریان های سیاسی یمن خواست تا در جلسات گفت وگوی ملی یمنی‌ها در شهر ریاض پایتخت عربستان شرکت کنند.

۱۳۹۴/۱/۲

اخبار مرتبط