حمله هوایی و دریایی به انصارالله و پاسخ موشكی یمن

عکس خبري -حمله هوايي و دريايي به انصارالله و پاسخ موشكي يمن

100 جنگنده عربستانی در كنار حضور نظامی مصر، پاكستان، امارات ، كویت و 6 كشور دیگر با حمایت اطلاعاتی آمریكا در نخستین ساعات بامداد امروز (پنجشنبه) به مواضع انصارالله در یمن حمله كردند.

عربستان سعودی بامداد پنج‌شنبه به بهانه حمایت از رئیس‌جمهور مستعفی یمن، در این کشور دست به اقدام نظامی زده و گفته می‌شود که چندین نقطه را هدف قرار داده است.

به گزارش نما به نقل از شبکه العالم، جنگنده های ارتش رژیم سعودی با مشارکت 10 کشور از جمله پنج کشورعضو شورای همکاری خلیج فارس (به استثنای عمان) از نیمه شب چهارشنبه حملات خود به مناطق مختلف یمن بویژه شهر صنعا را آغاز کردند که در جریان آن تاکنون دهها نفر کشته و شماری زخمی شده اند.

کاخ سفید اتاق عملیاتی برای حمایت از تجاوز به یمن به ریاست باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، تشکیل داد.

همچنین سایت یمن پرس اعلام کرد که در این تجاوز همچنین 30 جنگنده اماراتی، 15 جنگنده کویتی، 6 جنگنده مغربی، به همراه کشتی های جنگی کشورهای مصر و پاکستان مشارکت داشتند.

به نوشته این سایت، عربستان همچنین اعلام کرده که 150 هزار نیروی نظامی عربستانی (هوایی، دریایی و لجستیکی) در این تجاوز مشارکت داشته اند.

کشورهای اردن و سودان نیز اعلام کرده بودند که به ترتیب 6 و 3 فروند جنگنده برای ادامه تجاوز عربستان به یمن در اختیار رژیم سعودی قرار می دهند.

عادل الجبیر نماینده عربستان در سازمان ملل گفته است که حملات این کشور بیش از یک شهر و یک منطقه را در یمن شامل می‌شود.

وی مدعی شد که ریاض برای حمایت و پشتیبانی از «دولت مشروع» یمن دست به مداخله نظامی در این کشور زده است.

نماینده عربستان در سازمان ملل گفته است که آمریکا در این عملیات حضور مستقیم ندارد، اما 10 کشور دیگر در آن مشارکت دارند.
عمان همسایه مشترک یمن، عربستان و ایران اعلام کرده در این عملیات مشارکت نخواهد داشت.


انصارالله: با قدرت پاسخ می‌دهیم

در مقابل «علی العماد» عضو ارشد جنبش انصارالله به شبکه سی‌ان‌ان گفته است که مردم یمن با قدرت به تجاوز خارجی پاسخ می‌دهند.

وی در این مورد گفت: «این تجاوزی آشکار است و ما با آن مقابله به مثل می‌کنیم. اقدام سعودی‌ها تمام مردم یمن را متحد کرده و آل سعود بهای این اقدام را خواهد پرداخت.»

آقای عماد همچنین گفت بعید است عربستان اقدام به اعزام نیروی زمینی کند، اما در صورتی که دست به چنین کاری بزند، قطعا شکست خواهد خورد.

بر اساس اخبار رسیده انصارالله پاسخ موشکی به عربستان را آغاز کرده است و خبرنگار شبکه خبری العالم از صنعا گزارش داد که واحد پدافند هوایی ارتش یمن توانسته است دو فروند هواپیمای متجاوز ارتش رژیم سعودی را بر فراز صنعا سرنگون کند.

۱۳۹۴/۱/۶

اخبار مرتبط