خنده‌دار ترین شیوه تقلب در جهان

خبر تقلب در یكی از امتحانات مدارس هندوستان جهانی شد. فیلم های این تقلب سراسری در مدت كوتاهی بارها در شبكه های اجتماعی منتشر شد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، خبر تقلب در یکی از امتحانات مدارس هندوستان جهانی شد. فیلم های این تقلب سراسری در مدت کوتاهی بارها در شبکه های اجتماعی منتشر شد.

تقلب کردن در امتحانات یک پدیده قدیمی است. اما هفته گذشته در شهر «بیهار» هندوستان این موضوع به معنای واقعی کلمه انجام شد. گزارش های خبری و تصویری از مدارس این منطقه به خوبی نشان می دهد که خانواده و بستگان دانش آموزان چگونه برای تقلب رساندن از دیوار ساختمان مدرسه بالا رفتند. این افراد با در دست داشتن برگه ای می خواستند آن را به دانش آموزان در حال امتحان برسانند.

عکس و فیلم این رویداد به سرعت در هند و رسانه های جهان منتشر شد. سطح این تقلب در برخی مناطق آنقدر زیاد بود که پلیس ها در اطراف بی اراده ایستاده بودند و فقط مشغول دیدن این رویداد عجیب و خنده دار بودند. تصاویر منتشر شده از این امتحان پایان ترم به خوبی نشان می دهد که بسیاری از دانش آموزان با در دست داشتن برگه هایی به عنوان تقلب در حال امتحان دادن بودند. اما با این حال پلیس در برخی مناطق برگزاری آزمون چند نفر از والدین و بستگانی را که در این تقلب رسانی شرکت داشتند دستگیر کردند.

معضل تقلب در هندوستان بسیار جدی است و دولت بارها گفته است که نمی می تواند بدون همکاری مردم و والدین امتحانات منظمی را برگزار کند. این در حالی است که خود والدین تمام تلاش خود را برای رساندن تقلب به فرزندشان انجام می دهند. به گفته کارشناسان آموزش و پرورش تقلب در امتحانات تنها یکی از نشانه های مشکلات عمیق در سیستم آموزشی کشور است.

تقلب در امتحانات در مناطق روستایی این کشور به طرز خارق العاده ای وجود دارد و دولت ناتوانی خود را درباره کنترل این موضوع اعلام کرده است.

۱۳۹۴/۱/۹

اخبار مرتبط