علاقه اصلاح طلبان به بازگشت احمدی نژاد

حدادعادل: اصلاح طلبان دوست دارند احمدی نژاد در انتخابات مجلس به میدان بیاید، بكوشیم این اتفاق نیفتد.

به گزارش نما، بخشهایی از سخنان غلامعلی حداد عادل، نماینده تهران:

-اصولگرایان در آن زمان (سال ۸۲) پیروزی احمـــدی‌نــژاد را پیــروزی خودشـــان می‌دانستند. طبیعی هم بود. اصولگرایان شعار‌های احمدی‌نژاد را شعار‌های خودشان می‌دانستند. به‌تعبیر دقیق‌تر برخی از شعار‌های احمدی‌نژاد جزو شعار‌های اصولگرایان بود. ولی به‌تدریج رفتار احمدی‌نژاد سبب زاویه بین اصولگرایان و احمدی‌نژاد شد و در دوره دوم بیشتر شد.

آقای احمدی‌نژاد هیچ‌وقت خودش را اصولگرا ننامید. اصولگرایان هم هیچ‌وقت دربست پشت سر احمدی‌نژاد قرار نگرفتند و به‌تدریج بر انتقاداتشان اضافه شد. در هر حال در انتخابات مجلس دهم یکی از موضوعاتی که باید به دقت بررسی بشود، موضوع آقای احمدی‌نژاد است و من شخصا تصور می‌کنم آقای احمدی‌نژاد حاضر به دادن لیستی جدای از اصولگرایان نباشد.

- قطعا عده‌ای طرفدار آقای احمدی‌نژاد هستند و اگر آقای احمدی‌نژاد به‌صورت مستقل وارد انتخابات بشود، از سبد آرای اصولگرایان مصرف می‌کند و این چیزی است که اصلاح‌طلبان به آن علاقهمند هستند. از تبلیغات رسانه‌ای آنها نیز استنباط می‌شود که به‌دنبال تشویق و تحریک آقای احمدی‌نژاد برای شرکت در انتخاباتند. اصلاح‌طلبان همه اشتباهات احمدی‌نژاد را به حساب اصولگرایان می‌گذارند، در عین حال از اختلافات بین احمدی‌نژاد و اصولگرایان هم بهخوبی اطلاع دارند. این دو کار متضاد را هم‌زمان انجام می‌دهند.

آن‌ها می‌دانند که اگر احمدی‌نژاد یک فهرست جداگانه بدهد، اختلاف در بین اصولگرایان ایجاد می‌شود و آرای اصولگرایان دو شاخه می‌شود و باعث پیروزی آن‌ها خواهد شد. سیاست آن‌ها به وجود آمدن حداقل سه فهرست در اصولگرایان است. یکی آنهایی که تحت عنوان اصولگرایی به احمدی‌نژاد رای می‌دهند، دسته دوم اصولگرایان معتدل یا اعتدالی که در مرز نزدیکی به دولت هستند، یکی هم اصولگرایانی که بین این دو تا هستند. باید تلاش بکنیم این اتفاق نیفتد. تصور می‌کنم که آقای احمدی‌نژاد با درک این واقعیت تصمیم به ارائه لیست جدا ندارند و راسا وارد انتخابات نخواهند شد.

-- همین موضوع آقای رحیمی متعلق به دوران معاون اولی ایشان بود و چون آقای احمدی‌نژاد موافق این محاکمه نبود، محاکمه به تعویق افتاد و بعد از دوره دوم ریاست‌جمهوری انجام شد و نتیجه آن اعلام شد.

- اطلاح‌طلبان پشت نقاب اعتدال به میدان خواهند آمد و مایلند موفقیتهای احتمالی آقای روحانی را در سبد خودشان بریزند. مثلا اگر اوضاع اقتصادی در اثر رفع تحریم‌ها خوب بشود قطعا همین، یک فرصت تبلیغاتی در اختیارشان میگذارد و البته این‌طور نیست که ما هم مخالف موفق شدن مذاکرات باشیم، ما دوست داریم آقای روحانی و تیمش در مذاکرات موفق بشوند و این تحریم‌های ظالمانه برداشته بشود، اوضاع اقتصادی مردم بهتر و کشور بهتر اداره بشود. هر کس این مملکت را خوب اداره کند دستش را میبوسیم و کمکش هم میکنیم.

۱۳۹۴/۱/۱۲

اخبار مرتبط