آخرین وضعیت جیره بندی آب

مدیر دفتر بهره برداری از تاسیسات آبی و برقابی شركت آب منطقه ای تهران در خصوص آخرین وضعیت جیره بندی آب در سال جاری سخن گفت.

به گزارش نما به نقل از «خبرگزاری دانشجو»، مدیر دفتر بهره برداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه ای تهران اعلام کرد : جیره بندی آب در سال جاری نداریم.


محمد شهریاری بارندگی از ابتدای مهر تا 15 فروردین سال جاری را 226 میلی متر در حوزه سدهای پنج گانه تهران براورد کرد و گفت: متاسفانه نسبت به آمار بلندمدت 47 ساله، 8 درصد عقب هستیم و ذخیره این سدها شرایط مساعدی ندارد و وضعیت کمی نگران کننده است.



وی تامین اعتبارات، فرهنگ سازی و مدیریت مصرف کلان شهرها را از اقدامات تحت پوشش شرکت آب منطقه ای تهران برشمرد و افزود: شرکت آب و فاضلات و وزارت نیرو نمی توانند به تنهایی مشکل کمبود آب را برطرف کنند.



شهریاری ادامه داد: همواره با بحث خشکسالی مواجه بوده ایم و با برنامه های کوتاه مدتی که سال گذشته اجرایی شد، شرایط بحران را بدون جیره بندی و با تامین حداکثری کیفیت آب پشت سر گذاشتیم.



نماینده شرکت آب منطقه ای تهران گفت: در بدبینانه ترین حالت، تامین آب شرب تهران تا انتهای سال 94 را بدون جیره بندی و تامین بحث کیفی آب برنامه ریزی کرده ایم.



شهریاری با تاکید بر لزوم همراهی مردم با مسئولان در مدیریت منابع محدود آب، خواستار توجه بیشتر به آموزه های دینی در خصوص پرهیز از اسراف شد.



وی افزود : در سدها 422 میلیون مترمکعب ذخیره آبی داریم که نسبت به سال گذشته،کمتر است.



شهریاری خاطرنشان کرد: در برنامه های کوتاه مدت شرکت آب و فاضلاب از طریق سیستم های فشار در شبکه تا حدودی هدررفت آب در شبکه توزیع کاهش یافته است.

۱۳۹۴/۱/۱۸

اخبار مرتبط