سهم وانت ها و تاكسی ها در آلودگی هوا

بررسی ناوگان وسایل نقلیه در شهر تهران نشان می ­دهد كه ۹.۴ درصد از خودروهای سواری، ۲۲.۱ درصد از وانت­ها و ۴.۷ درصد از تاكسی‌های شهر تهران را خودروهای كاربراتوری تشكیل می ­دهند.

به گزارش نما، مهندس حسین شهبازی، کارشناس بخش سیاهه انتشار و پیش بینی آلودگی هوا گفت: نتایج بررسی ­ها و محاسبات انجام گرفته از منظر آلودگی هوا نتایج قابل توجهی از سهم خودروهای کاربراتوری را نشان می­ دهد.

او گفت: این محاسبات نشان می­ دهد به صورت کلی ۵۱.۳درصد از آلودگی تولید شده ناشی از تردد خودروهای سواری در شهر تهران متعلق به همان تعداد اندک خودرو کاربراتوری است که ۹.۴درصد از ناوگان خودروهای سواری شهر تهران را تشکیل می ­دهند. بر این اساس روزانه بیش از ۴۰۰ تن آلودگی به وسیله خودروهای سواری کاربراتوری تولید شده و در هوای شهر تهران منتشر می­ شود.

به گفته شهبازی، بر اساس نتایج بررسی ها در واحد پایش شرکت کنترل کیفیت هوا، در ناوگان وانت­های در حال تردد در شهر تهران ۲۲.۲ درصد از کل ناوگان را وانت­ های کاربراتوری تشکیل می­ دهند که سهم ۶ ۱.۱درصد از کل انتشار آلایندگی تولیدی ناشی از تردد وانت­ ها در شهر تهران دارند. میزان انتشار آلایندگی تولیدی روزانه وانت­ های کاربراتوری در شهر تهران در حدود ۱۵۱ تن است.

همچنین در ناوگان تاکسی­ ها ۴.۷ درصد از کل ناوگان را تاکسی­ های کاربراتوری تشکیل داده، که سهم ۱۴.۷درصد از کل انتشار آلایندگی تولیدی ناشی از تردد تاکسی­ ها در شهر تهران دارند. میزان انتشار آلایندگی تولیدی روزانه تاکسی­ های کاربراتوری در شهر تهران در حدود ۴۵ تن است.

۱۳۹۴/۱/۱۹

اخبار مرتبط