جنگ یمن باید هرچه سریعتر پایان یابد

سخنگوی وزارت امور خارجه پاكستان در گفت‌وگوی هفته‌ای با خبرنگاران در اسلام‌آباد گفت كه پاكستان خواهان پایان یافتن هرچه سریعتر جنگ یمن است.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، اسلم سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در گفت‌وگوی هفته‌ای خبرنگاران در اسلام‌آباد گفت: پاکستان خواستار پایان جنگ یمن است.

وی افزود: اسلام‌آباد نیز مانند ایران، عربستان و ترکیه به دنبال یافتن راه حلی برای بحران یمن است.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در خصوص اتباع پاکستانی ساکن یمن گفت: اسلام‌آباد اکثر اتباع این کشور را از یمن خارج کرده اما در حال حاضر تعدادی از پاکستانی‌ها در یمن حضور دارند که خواستار ترک این کشور نیستند.

وی با اشاره به نیازهای دفاعی پاکستان اعلام کرد: اسلام‌آباد در مورد برطرف کردن نیازهای دفاعی ارتش پاکستان برای وارد کردن سلاح از آمریکا آمادگی دارد تا بتواند در مقابله با تروریسم عملکرد مؤثر داشته باشد.

اسلم افزود: دولت واشنگتن نیز آمادگی اسلام‌آباد برای وارد کردن سلاح از آمریکا را با نمایندگان کنگره این کشور مطرح کرده است و پاکستان امیدوار است که این درخواست بزودی به تصویب کنگره آمریکا برسد.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان درمورد سفر احتمالی رئیس‌جمهور چین به اسلام‌آباد نیز اظهار داشت: «شی جینگ پینگ» رئیس‌جمهور چین قرار است در ماه جاری میلادی (آوریل) از پاکستان بازدید کند اما تاریخ قطعی سفر وی هنوز مشخص نشده است.

وی اذعان کرد: چین و پاکستان دو کشور دوست دارای روابط و همکاری‌های استراتژیک هستند و روابط اسلام‌آباد - پکن با سفر رئیس‌جمهور چین بیش از پیش تقویت خواهد شد.

یاد آوری می‌شود که رئیس‌جمهور چین قرار بود برای شرکت در مراسم رژه "روز پاکستان" در 23 مارس ماه گذشته (3 فروردین) به اسلام‌آباد سفر کند اما دیدار وی بدلیل تهدیدات امنیتی پاکستان به تعویق افتاد.

۱۳۹۴/۱/۲۰

اخبار مرتبط