الیوم: AFC از ایران می‌ترسد!

درپی سال‌ها اهانت ایرانی‌ها به عربستانی‌ها و بی‌تفاوت بودن ای‌اف‌سی، به نظر می‌رسد كه این سازمان از ایرانی‌ها می‌ترسد.

به گزارش نما به نقل از فارس، به رغم تخلف‌های فراوانی که باشگاه‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا نسبت به همتایان عربستانی خود صورت دادند، کنفدراسیون فوتبال آسیا رویه سکوت را پیش گرفته است. ایرانی‌ها حتی در خارج از چارچوب ورزش و میادین ورزشی، به عربستانی‌ها تجاوز کردند.

همه دیدند که شعارهای سیاسی و دینی از زبان ایرانی‌ها ترک نمی‌شد. دیگر نمی‌شود سکوت مجامع ورزشی آسیایی و جهانی را در قبال این همه بی‌حرمتی تحمل کرد. توهین‌هایی بی‌مثال را از سوی ایرانی‌ها شاهد بودیم. متاسفانه داور چینی هم حرکتی در این رابطه از خود نشان نداد.

گفتنی است که این برای نخستین بار نیست و سال‌ها است این رویه بی حرمتی و هتک حرمت از سوی ایرانی‌ها وجود دارد.

روزنامه الیوم عربستان در حالی این ادعا را مطرح می کند، بارها کاروان های ورزشی ایران بی دلیل در فرودگاه های مختلف این کشور متوقف شده و گاهی اوقات ورزشکاران ایرانی نزدیک به 9 ساعت و بدون دلیل در فرودگاه های این کشور معطل شده‌اند.

آنها با ادعاهای واهی می خواهند AFC‌ را تحت تاثیر قرار بدهند تا بلکه اقدامی علیه فوتبال ایران انجام شود. آنها مدعی هستند که AFC از ایران می ترسد،‌ اما فراموش کرده‌اند که در هفته گذشته کمیته انضباطی کنفدراسیون آسیا با رعایت قوانین همین باشگاه های ایرانی را نیز جریمه کرد و اگر قرار است جریمه‌ای صورت بگیرد باید این نهاد رسمی فوتبال در آسیا باید با ادعاهای واهی عربستانی ها برخورد کند،‌آنهایی که به هر شکلی سعی دارند از ایرانی ها جلوه‌ بدی به نمایش بگذارند.

اهانت به باشگاه ها و هواداران ایرانی که از سوی سعودی ها تمامی دارد به طوری که رئیس باشگاه النصر عربستان در آخرین اظهار و نظرش حضور 100 هزار هوادار ایرانی در جریان بازی پرسپولیس و النصر در ورزشگاه آزادی را به تروریسم ورزشی تعبیر می کند!

۱۳۹۴/۱/۲۱

اخبار مرتبط