ملی پوش آزاد كار تیم ملی كشتی در گفت وگو با نما:

امیدوارم در خاك امریكا، امریكا را مغلوب كنیم

عکس خبري -اميدوارم در خاک امريکا، امريکا را مغلوب کنيم

مسعود اسماعیل‌پور گفت: سال گذشته رقابت‌ها با كیفیت‌تر از سال‌های قبل برگزار شد و تنها ایرادی كه از آن می‌توان گرفت این است كه مبالغ قراردادها پایین است. با توجه به زحمتی كه بچه‌های ملی پوش كشتی‌ در طول سال می‌كشند با چنین پول‌هایی آینده آنها تامین نیست.

علیرضا حاجی میرزابابا – به گزارش نما ،رقابت‌های جام‌جهانی کشتی آزاد 2015 جهان از 22 فروردین در لس‌آنجلس آمریکا برگزار خواهد شد و تیم ملی ایران با تیم‌های آذربایجان، ترکیه و بلاروس همگروه است. یکی از کشتی‌گیرانی در ترکیب کشورمان حضور دارد و امید زیادی به درخشش او می‌رود، مسعود اسماعیل‌پور است که در آخرین رده‌بندی سایت اتحادیه جهانی کشتی در پایان ماه مارس پس از الکساندر بوگومویف کشتی‌گیر روسیه در رتبه دوم وزن 61 کیلوگرم جهان قراردارد، اسماعیل پور امید زیادی دارد که تیم ملی کشتی آزاد ما قهرمان جهان می شود، صحبت‌های اختصاصی سایت نما را با ملی پوش 61 کیلوگرم ایران بخوانید.

اردوی رقابت‌های جام جهانی کشتی آزاد که در امریکا برگزار می شود چه حال و هوایی دارد؟
در اردوهای اخیر تیم ملی به خصوص اردوی آخرتمرینات بسیار خوبی را پشت‌سر گذاشتیم و تمامی بچه‌های تیم‌ملی در وضعیت و فرم ایده‌آلی قرار دارند. ما به آمریکا میرویم تا در یکی از معتبرترین تورنمنت‌های کشتی جهان شرکت کنیم. امیدوارم بتوانیم قهرمان جام جهانی شویم و بتوانیم در خاک امریکا، امریکا را مغلوب کنیم. عنوانی که رسیدن به آن برای کشتی‌گیران ایرانی دور از دسترس نیست.

درباره هم‌گروهی های ما در این رقابت‌ها چه اطلاعاتی داری؟
 در گروه ما آذربایجان قوی‌تر از ترکیه و بلاروس است و تدارک بسیار خوبی برای حضور قدرتمند در این رقابت‌ها دیده اما شکست آنها برای ما امکان‌پذیر است. باید با مغلوب کردن آذری‌ها ضمن آنکه حضورمان را در دیدار فینال حتمی می‌کنیم، انتقام شکست تیم ملی فرنگی در جام جهانی تهران را نیز بگیریم. به نظرم اگر به فینال برسیم احتمال قهرمانی‌مان به مقدار زیادی افزایش پیدا می‌کند و فرقی ندارد که آمریکا یا روسیه حریف‌مان باشند. چرا که بدن‌های‌مان راه می‌افتد و در شرایط مطلوبی قرار می‌گیریم.

رقبای خودت در این رقابت‌ها را هم می شناسی؟
در این دوره از مسابقات من در وزن 65 کیلوگرم کشتی می گیریم و در 61 کیلوگرم نخواهم بود. معتقدم هیچ کشتی گیری برای باخت روی تشک نمی‌آید و من مقابل هیچ رقیبی از پیش برنده نیستم. با این حال فکر می‌کنم که طغرل عسگراف قهرمان وزن 60 کیلوگرم المپیک لندن در روز اول جدی‌ترین حریف من در آمریکا خواهد بود. در صورت راهیابی به فینال و رویارویی احتمالی با روسیه، زائور سیداکوف از این تیم می‌تواند رقیب مهمی برای من باشد. روس‌ها همیشه کشتی‌گیران خوبی را روانه مسابقات بین‌المللی کرده‌اند.

با خبر شدیم خادم صحبت‌های روحیه بخشی در تمرین تیم ملی انجام داده است؟
سرمربی تیم ملی در تمامی صحبت‌های خود به یکایک بچه‌ها انگیزه داده و از آنها خواسته که در مسابقات خود درگیر حواشی نشوند. خادم از ما خواسته که خودمان روی تشک باشیم و توجهی به قضاوت داور مسابقه نداشته باشیم چون با این کار به او بهانه‌ای می‌دهیم که به ضررمان سوت بزند.

با توجه به انجام مسابقات در خاک امریکا، احتمال زیادی وجود دارد که داوران سوت‌های هدف دار بزنند برای این موضوع چه تدبیری انجام شده است؟
خادم به ما گفته که کشتی گیر ایرانی باید به نحوی کشتی بگیرد که داور و حریفش را با هم مغلوب کند و تحت تاثیر قضاوت داور قرار نگیرد. مسائل داوری همیشه به ضرر ما بوده و در اکثر مواقع به خاطر بهانه دادن به این موضوع ضرر بیشتری متوجه ما شده است. بنابراین بدون توجه به شیوه قضاوت داور کشتی بگیرید تا حق به حق‌دار برسد.

قوانین جدید کشتی و دوپینگ دو مقوله ای است که نباید از نظرها برای قهرمانی ما در جهان فراموش شود؟
قوانین اگر تغییری کند برای همه است و مشکلی با آن نداریم. درباره مسئله دوپینگ نیز باید بگویم که من و سایر بچه‌ها سعی کردیم تا با مشاوره صحیحی که از دکتر تغذیه تیم می‌گرفتیم از هیچ مکمل غیر مجازی استفاده نکنیم تا خدای ناکرده در جریان نمونه‌گیری که در آمریکا صورت می‌گیرد اسیر دوپینگ و محرومیت‌های آن نشویم.

کیفیت لیگ کشتی را در چه حدی دیدی؟
سال گذشته رقابت‌ها با کیفیت‌تر از سال‌های قبل برگزار شد و تنها ایرادی که از آن می‌توان گرفت این است که مبالغ قراردادها پایین است. با توجه به زحمتی که بچه‌های ملی پوش کشتی‌ در طول سال می‌کشند با چنین پول‌هایی آینده آنها تامین نیست و نیاز است تا وزارت ورزش حمایت‌های بیشتری از ورزش اول کشتی ایران بکند. امیدوارم در سال آینده شاهد افزایش چشمگیر مبالغ قراردادها باشیم.

مهم‌ترین موضوعی که ذهن همه را مشغول کرده بود حذف کشتی از المپیک بود؟
 صحبت‌هایی در این مورد شنیده می‌شد که با اقدامات صحیح اتحادیه جهانی کشتی این موضوع منتفی شد. تغییر رنگ تشک‌های کشتی و اقدامات مثبت دیگری که صورت گرفت موجب شد تا کشتی در المپیک ماندگار شود. مهم‌ترین مدالی که هر ورزشکار می‌گیرد مدال المپیک است و من تمام تلاشم را می کنم تا در المپیک برزیل حضور داشته باشم و امیدوارم با مدال طلای آن به ایران بازگردم.

۱۳۹۴/۱/۲۲

اخبار مرتبط