تظاهرات ضد آمریكا و انگلیس در آرژانتین

با شركت هزاران آرژانتینی، تظاهرات ضدآمریكایی و ضد انگلیسی در پایتخت آرژانتین برگزار شد.

به گزارش نما به نقل از شبکه پرس تی وی، تظاهرکنندگان در برابر سفارت آمریکا در بوئنوس آیرس تجمع کردند تا حمایت آمریکا از اشغال جزایر مالویناس به دست انگلیس را محکوم کنند. تظاهرکنندگان همچنین دستور ویژه ریاست جمهوری آمریکا را که ونزوئلا را تهدیدی امنیتی اعلام کرده است، محکوم کردند.

مانوئل جیفونی، خبرنگار این شبکه در گزارشی از بوئنوس آیرس در این خصوص گفت: تظاهرکنندگان در خیابان‌های پایتخت آرژانتین خواهان لغو دستور ویژه باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا، که حاوی ادعای تهدید امنیتی بودن ونزوئلا است، شدند.

در این تظاهرات، اعضای اتحادیه‌های کارگری آرژانتین، به همراه برخی از احزاب سیاسی، سازمان‌های اجتماعی و سایر شهروندان این کشور شرکت داشتند. سخنرانان برای تظاهرکنندگان درباره تاریخ امپریالیسم آمریکا در آمریکای لاتین صحبت کردند.

یکی از تظاهرکنندگان در مصاحبه با خبرنگار این شبکه گفت: کشورهای آمریکای لاتین باید از تمامیت ارضی و استقلال خود دفاع کنند و از آینده‌ی خود نیز به وسیله‌ی مقابله با حملات امپریالیسم آمریکا به این منطقه، محافظت کنند. وی افزود: یکی از آخرین کشورهایی که در این منطقه هدف حرکات قلدرمأبانه آمریکا قرار گرفته است، ونزوئلا و دولت آن است و این در حالی است که دولت ونزوئلا طی یک دهه گذشته، هزاران شهروند این کشور را از فقر رهایی داده است.

تظاهرکنندگان، ضمن محکوم کردن تحریم های یکجانبه واشنگتن علیه کاراکاس، حمایت‌های آمریکا از اشغالگری انگلیس در جزایر مالویناسِ آرژانیتن را نیز محکوم کردند.

رهبران اتحادیه‌های کارگری در خلال این تظاهرات هشدار دادند که آمریکای لاتین دیگر حیاط خلوت آمریکا نیست و کارگرانِ آگاه علیه مداخلات بی‌مورد آمریکا در امور کشورهای این منطقه متحدانه ایستادگی خواهند کرد.

خولیو فوئنتس، از اتحادیه کارگران دولتی گفت: ما که از ونزوئلا و دولت قانونیِ آن دفاع می‌کنیم، در حقیقت از حق تمام کشورهای آمریکای لاتین برای پیگیری پیشرفت‌های اجتماعی و استقلال سیاسی‌شان، حمایت می‌کنیم. وی افزود: حرکات گذشته‌ی آمریکا و نفوذ آن در این منطقه هولناک بوده است، اما از این پس، دیگر آمریکا مجال انجام دادن چنین حرکاتی را در آمریکای لاتین نخواهد یافت.

خبرنگار در خاتمه افزود: این تظاهرات در خیابان‌های بوینس آیرس بیش از هشت ساعت طول کشید و با به آتش کشیدن پرچم آمریکا در برابر سفارت این کشور در پایتخت آرژانتین به پایان رسید.

۱۳۹۴/۱/۲۲

اخبار مرتبط