عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفتگو با نما :

دیگر نباید زمینه ترور دانشمندان هسته ای فراهم شود

عکس خبري -ديگر نبايد زمينه ترور دانشمندان هسته اي فراهم شود

حسین سبحانی گفت:شرایط جدیدی حاصل نشده است كه آنها بخواهند چنین اشراف كامل و كنترل و نظارت بی حد و حصری را بر فعالیتهای ما داشته باشند.

حسین سبحانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نما با اشاره به بیانیه مطبوعاتی لوزان و طرح پذیرفتن پروتکل ماده الحاقی آژانس انرژی هسته ای گفت: آنچه در این موضوع مطرح است ممنوعیت پذیرش پروتکل الحاقی است که در مجلس به تصویب رسیده است ؛ پذیرش پروتکل الحاقی یک ضوابطی را مطرح می کند که باید حتما آنها لحاظ قرار گیرد .
وی تصریح کرد: طرح پذیرش پروتکل الحاقی به معنای باز بودن دست بازرسان برای هر گونه تصمیم گیری است که قطعا چنین چیزی نباید پذیرفته شود. ازطرفی به دلیل عملکرد نادرست بازرسان سازمان انرژی اتمی و بین المللی نتیجه ای جز ترور دانشمندان را در پی نداشت و آنها را به شهادت رساندند. گزارش های نادرست و اشرافی که آنها نیروها و دانشمندان ما پیدا کردند و باز نشر اطلاعات درونی ما منجر به این اقدام تروریستی شد .
سبحانی نیا تاکید کرد: آنچه حایز اهمیت است آن است که شرایط جدیدی حاصل نشده است که آنها بخواهند چنین اشراف کامل و کنترل و نظارت بی حد و حصری را بر فعالیتهای ما داشته باشند ؛ قطعا باید با توجه به منافع مالی و مصالح کشور بحث پروتکل الحاقی مورد توجه قرار بگیرد و آن اقداماتی که ما می پذیریم، مواردی است که در حوزه خطوط قرمز ما وارد نشده است و تاثیر منفی بر کشور نداشته باشد .
وی در پایان گفت:من فکرمی کنم مجموعه دوستانی که در این حوزه تلاش می کنند ، خصوصا تیم هسته ای ما با توجه به عواقب پذیرش این پروتکل، دقت لازم را داشته و این ملاحضات مد نظر آنها است، زیرا تعهداتی که ما در در پروتکل الحاقی باید بپذیریم، فراتر از تعهداتی موجود در پروتکل است، بنابراین آنها باید با حساسیت بسیار آن رادنبال کنند و در نظر داشته باشند.

۱۳۹۴/۱/۲۳

اخبار مرتبط