آخرین وضعیت آب و هوایی كشور

كارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینكه امروز در تهران شاهد بارش باران و وزش باد هستیم، گفت: طی امروز و فردا دمای نیمه غربی و نیمه شمالی كشور كاهش می‌یابد.

به گزارش نما به نقل از فارس، فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در تشریح آخرین وضعیت آب و هوایی کشور گفت: امروز در مناطق غرب، جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس، سواحل خزر، د امنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق و بخش‌هایی از مرکز بارش باران را شاهد هستیم.

وی افزود: این سامانه بارشی فردا از شمال غرب به شمال شرق، سواحل دریای خزر و زاگرس جنوبی می‌رود و در روز سه‌شنبه در برخی از نقاط شمال شرق و شرق فعال می شود و به تدریج کشور را ترک می‌کند.

گودرزی ادامه داد: از روز سه‌شنبه سامانه بعدی بارشی از شمال غرب و غرب وارد کشور می‌شود و در دو روز آینده در غالب مناطق کشور وزش باد را داریم که در استان‌های تهران، سمنان، قم و اصفهان این بادها نسبتا شدید هستند.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز آبهای خزر مواج هستند، گفت: در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه خلیج فارس نیز مواج است.

وی با اشاره به اینکه امروز در نیمه غربی و فردا در نیمه شمالی کشور کاهش دما داریم،‌اظهار داشت: امروز تهران ابری است و در پاره‌ای نقاط بارندگی گاهی همراه با رعدوبرق را داریم که اواخر وقت نیز با کاهش ابر روبرو خواهیم بود.

گودرزی در خاتمه بیان داشت: فردا در ارتفاعات تهران باران و وزش باد را شاهد خواهیم بود.

۱۳۹۴/۱/۲۳

اخبار مرتبط