محمد جواد ظریف وارد اسپانیا شد

وزیرخارجه ایران برای دیدار و گفتگو با مقامات اسپانیا وارد مادرید شد.

به گزارش نما به نقل از راه دانا ، محمدجواد‌ ‌ظریف ‌در بدو ورود به مادرید در فرودگاه این شهر در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما با بیان اینکه به علت برگزاری نشست های فشرده هسته ای امکان انجام این سفر فراهم نبود گفت: در این سفر درباره روابط دو جانبه ایران با اسپانیا و روابط ایران با اتحادیه اروپا و همین طور اخرین وضعیت مذاکرات هسته ای گفتگو خواهد شد.

وی افزود: همچنین با توجه به اینکه اسپانیا امسال و سال اینده عضو غیر دایم شورای امنیت است بحث های مهمی درباره اخرین تحولات یمن ، موضوع افراط گرایی در منطقه و شمال افریقا و مشکلات منطقه خواهیم داشت .

ظریف به روابط اقتصادی ایران با اسپانیا اشاره کرد و گفت: روابط تجاری و اقتصادی ما با اسپانیا به علت تحریم ها کاهش قابل توجهی داشت با این شرایط امروز امکان ورود به یک عرصه جدیدی از روابط با برخی از کشورهای اروپایی وجود دارد .

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در جریان این سفر با 'ماریانو راخوی' نخست وزیر ، 'خوسه مانوئل گارسیا مارگالو' وزیر امور خارجه ،'خسوس ماریا پوسادا ' رئیس کنگره نمایندگان و ' لوییس د گیندوس' وزیر اقتصاد دیدار و گفت وگو خواهد کرد و پس از ان برای دیدار با مقامات پرتغال راهی لیسبون خواهد شد.

۱۳۹۴/۱/۲۵

اخبار مرتبط