سیل و آبگرفتگی در 7 روستای بخش سرخرود

فرماندار محمودآباد گفت: بر اثر طغیان رود هراز 7 روستای بخش سرخرود دچار وقوع سیل و آبگرفتگی شد.

به گزارش نما، سیف‌الله فرزانه در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: بر اثر طغیان رود هراز 7 روستای بخش سرخرود دچار سیل و آبگرفتگی شد.

وی افزود: بر اثر شدت گرما و افزایش دما در روزهای قبل و ذوب شدن یخچال‌های برفی حوزه آبریز دشت هراز و همچنین بارش باران در شب گذشته حجم گسترده‌ای از آب سد انحرافی هراز سرریز و موجب سیل و طغیان شدید در بخش سرخرود شده است.

فرماندار محمودآباد تصریح کرد: وجود خار و خاشاک در مسیر هدایت آب‌های سطحی و عدم لایروبی نهرها و بندها و همچنین تجاوز به حریم رودخانه علت اصلی وقوع سیل است.

وی افزود: وجود خار و خاشاک در مزارع و نهرها از هدایت آب جلوگیری کرده و موجب طغیان آب‌های سطحی در مسیر آب به سمت روستاها شده است.

فرزانه اظهار کرد: شهرستان محمودآباد در پایین دست رود هراز واقع شده است و در تابستان و فصل کشاورزی از کم آبی رنج برده و در زمستان هم دچار سیل و آبگرفتگی و خسارت به مزارع کشاورزی و منازل و راه‌های روستایی می‌شود.

وی افزود: سرعت شدید آب که بیش از 200 متر مکعب تخمین زده می‌شود موجب تخریب راه روستایی نوده به جمشید آباد و پل روگذر روستا و آبگرفتگی 7 روستای اسلام محله، افراسرا، میرده علیا، میرده سفلا، گل محله، سیرجارون و سایر مناطق روستایی شده است.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان محمودآباد با اشاره به آبگرفتگی منازل و تخریب راه‌های دسترسی مردم بخش سرخرود گفت: بخش اعظمی از مزارع کشاورزی و آب بندان‌های موجود در بخش سرخرود در سیل صبح دیروز دچار ضرر و خسارت شدند.

فرزانه با اشاره به حضور به‌موقع اعضاء ستاد مدیریت بحران شهرستان محمودآباد در مناطق حادثه دیده گفت: کلیه امکانات شهرداری سرخرود، راه و شهرسازی و هلال‌احمر و سپاه پاسداران و سایر دستگاه‌های عملیاتی و خدماتی جهت امدادرسانی و کمک به مردم در منطقه از ساعات اولیه وقوع سیل بسیج شده است.

۱۳۹۴/۱/۲۵

اخبار مرتبط