مجید جلالی در گفتگو با نما:

مربیان ایرانی تحقیر می‌شوند

عکس خبري -مربيان ايراني تحقير مي‌شوند

سرمربی تیم سایپا گفت: معتقدم كه مربیان ایرانی تحقیر می‌شوند. آنها سال‌های سال برای فوتبال ایران زحمت كشیده‌اند و درست نیست كه تنها ارزش‌های یك مربی خارجی مدنظر قرار بگیرد.

علیرضا حاجی میرزابابا- به گزارش نما ،مجید جلالی یکی از معترضان قضاوت ضعیف داوران در رقابتهای لیگ برتر این فصل است. او که تلاش زیادی برای موفقیت تیم جوان سایپا انجام داده معتقد است داوران اگر بهتر داوری میکردند سایپا الان یکی از مدعیان جدی کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا بود. با این حال از صحبتهای جلالی مشخص است که او هنوز امیدهایش را برای رسیدن به این مهم از دست نداده است.


این فصل اعتراضات زیادی به داوری در مسابقات سایپا داشته اید، دلیل چیست؟
تا الان 25 بار برابر حریفان به میدان رفتیم که در یک سوم این دیدار‌ها داوران با اشتباهات غیرعمدی‌شان نتیجه مسابقه را عوض کردند و مانع پیروزی‌مان شدند. به عنوان مثال ما از ذوب‌آهن در اصفهان جلو بودیم که داور با اعلام یک پنالتی اشتباه به سود حریف از لحاظ روحی شرایط تیم ما را به هم ریخت و بازیکنانم ناخواسته تمرکزشان را از دست دادند. در نتیجه بازی برده را باختیم.

اما اشتباهات داوری بخشی از داوری است و در همه جای دنیا وجود دارد؟
قبول دارم که اشتباهات داوری بخشی از بازی فوتبال است اما وقتی یک تیم زیاد با این مساله روبه‌رو می‌شود، نمی‌تواند با آمادگی روحی و روانی لازم خود را در جریان مسابقات لیگ حفظ کند. ما اگر در نیمی از این 8 دیداری که با اشتباهات داوران پیروزی را از دست دادیم هم موفق بودیم الان در میان مدعیان جدی کسب سهمیه آسیا قرار داشتیم. با این حال هنوز بدون شانس نیستیم و با توجه به پیروزی با ارزشی که مقابل صبا به دست آوریم، تلاش می‌کنیم تا در 5 بازی آینده نیز پیروز شویم.

جدای از داوری‌ها چه مسایل دیگری در نتیجه نگرفتن سایپا موثر بوده است؟
فشردگی رقابت‌های لیگ رضایت بخش نیست. سایپا در عرض 13 روز 4 بازی برگزار می کند که این برنامه ریزی سازمان لیگ مانع موفقیت تیم ما می باشد.

این هفته هم باید با تراکتورسازی بازی کنید، با این فشردگی کار برای شما سخت نمی شود؟
ناچاریم با برنامه‌ریزی انجام شده کنار بیاییم اما باور کنید سخت است که در همه دیدارها با ترکیب ایده‌آل بازی کنیم. ما در هر بازی ناچاریم نیروهای‌مان را به گونه‌ای تقسیم کنیم که در بازی‌ بعدی به مشکل نخوریم. اگر 3 بازی گذشته سایپا را آنالیز کنید به این نتیجه می‌رسید که در شروع بازی ما بر حریف کاملا مسلط هستیم اما هر چه زمان می‌گذرد بازی رو به تعادل پیش می‌رود و زمانی که 3 تعویض‌مان را انجام می‌دهیم، مجددا تیم برتر زمین می‌شویم.

اما تراکتوری ها هم شرایطی سخت تر از شما دارند و باید در آسیا هم بازی کنند؟
شاید تنها شانسی که برابر تراکتور داریم این است که آنها شرایط مشابه ما را دارند و از ما بیشتر استراحت نکرده‌اند. بازی با تیمی که یکی از مدعیان جدی قهرمانی است، آن هم در زمین خودش خیلی دشوار خواهد بود اما این به آن معنی نیست که ما برای کسب تساوی به تبریز خواهیم رفت. هیچ وقت از بازی تدافعی خوشم نیامده و برابر تراکتورسازی نیز با اندیشه دفاعی بازی نخواهیم کرد. تساوی در این دیدار به معنی از دست دادن سهمیه آسیاست و ما نمی‌خواهیم که 3 امتیاز حیاتی این بازی حساس را از دست بدهیم.

دلیل شما  چیست که در مورد کی‌روش سکوت کرده اید؟
معتقدم که مربیان ایرانی تحقیر می‌شوند. آنها سال‌های سال برای فوتبال ایران زحمت کشیده‌اند و درست نیست که تنها ارزش‌های یک مربی خارجی مدنظر قرار بگیرد. اصلا کی روش بهترین مربی دنیا، امیدوارم او ایران را تیم اول رنکینگ فیفا کند. اما لازم است در کنار تعریف و تمجید از سرمربی تیم ملی به تلاش‌های مربیان ایرانی نیز توجه شود تا به همه احترام گذاشته شود.

شما به عنوان رییس کانون مربیان فوتبال ایران هستید،‌به نظرتان باید کی روش را نگه داریم؟
علاقه زیادی برای صحبت در مورد کارلوس کی‌روش و تیم ملی فوتبال ایران ندارم. بیشتر ترجیح می دهم درباره تیم امید حرف بزنم که سایپا هم چند بازیکن در این تیم دارد.

خب درباره تیم امید چه دارید؟
الان کادر فنی تیم ملی امید ایرانی هستند. خاکپور و دستیارانش تلاش زیادی برای موفقیت تیم‌ امید کرده‌اند. آنها توانستند به مرحله بعدی رقابت‌های مقدماتی المپیک صعود کنند. درست است که نباید مغلوب عربستان می‌شدیم و باید به عنوان تیم اول صعود می‌کردیم اما به اعتقاد من این شکست در بهترین زمان ممکن رخ داد. کادرفنی تیم ملی امید در فرصت باقیمانده می‌تواند دلایل شکست بر عربستان و راه‌های جلوگیری از باختن مقابل رقبای مرحله دوم خود را پیدا کنند و با قدرت بیشتری در مرحله بعد حاضر شوند. مطمئن باشید اگر عربستان را می‌بردیم خیلی از مشکلات تیم ملی نهفته می‌ماند و بچه‌ها با غرور بالایی مقابل حریفان دور دوم ظاهر می شدند اما الان با روحیه جبران به مصاف حریفان می‌روند.

۱۳۹۴/۱/۲۶

اخبار مرتبط